plass'n Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 klinger bra, men det har jo litt stusslig betydning da, en som kjemper ved hjelp av de gamle guder men hvis en ikke bryr seg om hav navnet betyr, anbefales Åshild, det er på tide at de gamle norske navnene er i bruk igjen. 3200 heter Åshild, men siden 1965 er det bare kommet 20-30 nye pr.år, og de par siste årene bare 10-12. Eller hva med Evie ? Det betyr LIV !
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 grebtrah er jo prest, da, så han er vel programforpliktet til å ha en litt negativ holdning til navn som kan knyttes til f.eks. norrøn gudetro. Åshild er et kjempeflott navn! Jeg vet forresten hvem grebtrah er, men han vet ikke hvem jeg er. :-D
megc Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2008 Takk for svar. Trodde kanskje jeg var helt på viddene... Jeg blir så lei av de vanligste navnene som Emma, Sara, Leah osv Jeg syns det er artig med de gamle stødige navnene, som samtidig er søte:) Kanskje det bør vurderes seriøst da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå