Gå til innhold

Noen barne og ungdomsarbeidere her??

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta barne og ungdomsarbeider eksamen neste uke, det er eksamen i alle fag pluss tverrfaglig. Egentlig bare noe tull jeg fant på mens jeg var hjemme med gullet.. men.. Hvordan er eksamen, jeg mener, får man spm om begrep og uttrykk- slik som puggehester får bra på, eller er det mer spm om feks: per er 5 år, bla bla.. han trives ikke i barnehagen, hvordan ville du gått frem med dette?

Fint med svar hvis noen skjønner tankegangen min.. har nemmelig ikke lest så mye..(skummlest 1 kap i 1 bok)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137634008-noen-barne-og-ungdomsarbeidere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke gått barne og ungdomsarbeider, men rekner med det blir per er 5 år varianten:) og om du fletter inn de pedagogiske begrepene i svarteksten din, begrunner hva du ville gjort, med ped, går det nok bra. ville jo ha lest litt mer om jeg var deg ja!! les og noter, bruk uken du har igjen til eksamen godt!

lykke til:)

Annonse

For å si det slik så sliter du kraftig om du ikke har lest! Mener jeg da. Jeg er utdannet til dette og jeg leste og leste og leste i ett sett, fikk derfor igså bra karakterer da. Men om du bare er ute etter ståkarakterer er det en annen sak.

Husker ikke hvordan spørsmålene var, er noen år siden. ;)

Hmm.. jeg har egentlig ikke peilig. Vet bare hvor og når jeg skal møte opp jeg:) Skal ta eksamen på en vgs, så jeg er spent på om jeg kommer til en eksamen fullt med 17 årige svartruss:) Er egentlig ferdig med utdannelse innenfor et heeelt annet område, men smarte meg tenkte at privatisteksamen var noe å syssle med mens jeg var hjemme med lillemor. Som om ikke det krever all min energi:) Hehe.. så det får gå som det går..

Det er den per varianten, med noen nok så "åpne" spørsmål du må besvare innenfor de forskjellige fagene. Men alikevel burde du ha mye fagkunnskap for å greie deg godt. Du skal jo liksom fletteinn mest mulig av det som står i bøkene, så jeg ville lest, lest og atter lest fram til da hvis jeg var deg.

Lykke til=)

når jeg hadde eksamen (noe som er veldig mange år siden nå da.) så fikk vi en problemstilling vi skulle finne løsning på, og hvor vi måtte flette inn alle fag i svaret vårt. Poenget var å vise at vi hadde forstått hvordan kunnskapen fra alle fag måtte brukes for å løse en oppgave/problem.

Men er jo vanskelig å si hvordan oppgaven du får vil legges opp. Dere får vel beskjed noen dager før selve eksamen?

Når jeg hadde fikk vi foresten ha med alle bøkene og notater.

Annonse

Jeg tar eksamen som privatist. Er egentlig noe jeg fant på en dag jeg var redd for å få for lite å gjøre når jeg skulle være hjemme med bebi:/ Så da meldte jeg meg opp. Så får nok ikke beskjed noen dager før nei, fikk bare et brev om tid og sted. Det er på mandag første eksamen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...