Gå til innhold

tvilling/søskenvogn og vanlig vogn?

Anbefalte innlegg

hei! vi får to ganske tette - 23 mnd imellom. kjøpte her om dagen en tvillingvogn som vi skal bruke lettbag i til den minste.

det jeg lurer på er om det ser rart ut å bruke tvillingvognen når jeg er ute bare med bebien? storebror vil gå i bhg 3 dager i uken, så han trenger jo vognen sin i bhg den første tiden. syns det blir så dumt å kjøpe en enkeltvogn til bare for en så kort periode. (til storebror ikke lenger dupper på dagtid)

syns også det er litt rart når jeg skal gå turer med bare bebisen at den ligger jo motsatt vei fra meg. (selv om jeg ser den godt i den titteluka)

er jeg helt rar som tenker sånn eller? mennen syns det nemlig;) også er det vel egentlig litt begrenset hvor mange vogner vi kan ha stående nede i oppgangen siden vi bor i blokk..

Fortsetter under...

Nei du er ikke rar.. hehe ;) Det blir ca 20 mnd mellom våre. Og vi kjøpte inn en duowalker, dobbel søskenvogn, og valgte å beholde de to vanlige vognene vi har i tillegg. Da har vi en til hver om vi er to som kan trille, eller om bare den ene skal være med ut.

Men nå har vi importert en Phil and teds Vibe fra Usa, med softbag, og skal se på hvordan den er. Den har fordeler ( i forhold til den doble)

- håndbrems

- kan brukes til kun et barn, eller to med ekstra setet

- like smal som en vanlig vogn

Men jeg blir ikke helt komfy med det at babyen må ligge så lavt og under frøkna på 20 mnd. Men nå er den på vei, så da håper vi at det skal gå flott ! ;)

nei, du er ikke rar..:) jeg holdt på å kjøpe en tvillingvogn jeg også,tenkte akkurat som deg:) men kjøpte p&T vogn i stedet, så kan jeg ta bort søskensete når jeg bare har en av barna hjemme.

helt genial løsning på "problemet"

Takk for at jeg ikke er helt rar;) jeg ble heller ikke komfortabel med den vogna da vi prøvde i butikken. mannen tar mye buss og da han bare skulle ta vogna ned ett trappetrinn i butikken (vognene sto utstilt slik at vi måtte ta den ned), så virket det som om babyen kunne slå hodet bort i trinnet. men han fikk ihverfall helt noia og skulle ikke ha sånn vogn. men syns de ser utrolig praktisk ut ja.

når det nå var tilbud på tvilling vogna (2000 for vogn + regntrekk), så gikk vi for den:) p&t er jo litt dyrere vogn. ser dere skal ha mange vogner da;) men vi har rett og slett ikke plass, eller syns det er litt ekkelt om vi skal ta opp hele trappegangen. blir jo sykkel/akebrett også til størstemann. får kanskje bare se det an til babyen kommer men skulle gjerne hatt det klart da. utrolig hvor mye vi kan greie å tulle det til hodene våre med alle disse tåpelige bkymringene, tihi;)

prøver å tenke at blir utrolig god plass til varer etc når gutten er bhg da:)

uff da, ser ut til at de fleste går for en sånn p&t.. kanskje det vi også skulle gjort da vi først var inne på tanken. den er jo helt sikkert safe for bebyen, ellers ville de vel ikke fått lov å selge den. sikkert utrolig praktisk!

Babyen ligger i hovedsetet når du bruker den som dobbel, og man setter søskensetet over. Så når man bruker den slik, ligger ikke babyen noe lavere enn den ville gjort i sportsdelen, eller en annen vogn ;) Men når søskensetet er klikket bakpå blir den litt lavere. Men da sitter barnet, så det kan ikke dunke borti noe hvertfall ;)

Annonse

å.. hmm forsto det sånn at man putta babyen inn under vogna , og da virket det som den delen som babyen skulle ligge inni var litt i mykeste laget. måtte selvfølgelig brukt et liten bag i tilegg. mulig jeg ikke har skjønt denne vognen.

blir babyen liggnede med ansiktet mot deg når du triller med bare den?

sorry at jeg er så treig til å skjønne.. ser jo at mange skryter masse av vogna. reagerte foresten også på at når babyen skulle ligge under, så hadde den ikke så mye beskyttelse mot vind. ei heller når man setter søskensetet bakom. stemmer det da? pga at den ikke hadde kalesj til begge ungene

svigerfar kjøper den i statene til meg og tar den med hjem når han kommer på besøk, så jeg har vært kjempeheldig med prisen:)

betaler ca 3600,- modellen heter p&t VIBE og ventes inn til Norge i sommer.skal prises mellom 7000-8000,-

du kan se den på www.letsgostrolling.com

oi!! så heldig du er da:-)

så den inne på barnevogn guiden. veldig fin:)

vi skal nok ikke kjøpe en så dyr vogn nei;)

får greie meg med den vi har kjøpt. er jo egnetlig veldig fornøyd med den også. spes siden vi var så heldige med prisen:) så får jeg finne ut etter hvert om vi kjøper en ny enkeltvogn, eller om det kanskje ikke blir så rart som jeg tror:)

lykke til da, med baby i september!!

Nr 2 i juli:

Neida, babyen legges ikke i søskensete fra nyfødt av. Men det kan se slik ut på bildene eller utstillingene om de har setet under. Men man slår hovedsetet helt ned, slik at det blir flatt, og så legger man softbag i, og setter søskensetet oppå. Begge barna blir liggende/sittende fra deg. Det er det eneste jeg ikke liker med P&T at de er vendt fra meg. Men det er de jo i de fleste søskenvognene, så da får vi bare bruke singel vogn som vi har fra før, om det skulle bli noe stort problem. Men ser babyen gjennom titteluke og babyen ligger godt beskyttet av kalesjen og softbagen. Når setet flyttes under derimot er det ikke noe som beskytter nei, men da kan man ha trekk over, som dekker slik som kalesjen gjorde før.

Jeg har også kjøpt min i USA som septemberbaby i magen ;) Men jeg har import og fraktkostander på den også, i og med at jeg ikke har noe som kan hente den for meg. Men fikk den til godt under 5000,- inkl frakt og moms, så uansett mye å tjene på den modellen. De gamle modellene ligger rundt 4-5000 her hjemme, så der er ikke så veldig mye å hente.

På foreldre og barn messen skal de selge P&T til 3998,- inkl søskensete om du skal dit.

Annonse

Vi har p&t, er knallfornøyd med den. Har bare 1,5 mnd mer mellom mine enn det du får.

Men hvis du ikke har lyst på en p&t så hadde jeg enten kjøpt en billig bagvogn til babyen fram til storebror sin vogn blir ledig, eller jeg hadde tatt hjem vogna til storebror og brukt den til babyen og kjøpt en billig sovevogn brukt på finn.no. Denne kan du jo da ha stående i bhg hele tiden, så den slipper å ta opp plass i oppgangen =)

Denne kan jo babyen også ha som sovevogn i bhg når den en gang begynner der.

hei og takk for svar!

ja har tenkt på å få tak i en billig sovevogn for å ha i bhg. hører litt rundt med bekjente om noen har en stående som de ikke har bruk for. syns den p&t vogna ser utrolig praktisk og hendig ut. men er nok ikke villig til å gi så mange tusenlapper for den.. har allerede kjøpt en tvillingvogn også, så måtte i såfall ha solgt den først.

er nok dette som blir den beste løsningen for oss ja.vi får bare ta opp litt plass i oppgangen til noen evt skulle klage;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...