cocochin med to små Skrevet 2. mai 2008 #1 Del Skrevet 2. mai 2008 Fikk en sønn i juni i fjor - og har derfor vært permittert med fødselstipend fra mai til mars i år. Men jeg har ikke fått lån eller stipend siden mars - fordi jeg ikke gikk tilbake til utdanningen - men fortsatte å være permittert frem til neste semester - da dette passet best for både meg og skolen mtp gjennomføring (privatskole) Jeg skal nå søke meg inn på universitetet og ta fag der til høsten - men er visst blitt gravid igjen - og antar terminen vil bli i begynnelsen av desember. Og da rekker jeg jo ikke å opparbeide meg rett til fødselstipend..(6 måneder) Jeg leste på lånekassens sider at om man hadde vært i støtteberettiget utdanning på våren så telte sommerferien med i disse 6 månedene.. MEN - dette teller vel ikke så lenge jeg har vært permittert uten stipend/lån fra utdanningen etter fødselspermisjon ? Altså ikke motatt lån eller stipend. Blir jeg da nødt til å fortsette å studere til februar for å få tatt ut noe permisjon med fødselsstipend? Og hvordan går det med tanke på at jeg har eksamen rundt termintider ? Kan man få godkjent fravær fra eksamen om man føder/nettopp har født - selv om man ikke er i fødselspermisjon ? Jeg trenger nemlig fødselsstipendet og vil derfor gjerne fortsette som student til jeg kan få det. Kjempetakknemlig for svar her!! Er litt fortvilet og bekymra, og redd for å gå til lånekassen og få dårlig hjelp, da jeg har snakket med folk der som har hatt 0 peil før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137633701-jeg-trenger-ogs%C3%A5-hjelp-av-troms%C3%B8student-eller-andre-med-peilto-tette-men-ikke-s%C3%A5-tette/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå