Gå til innhold

Har noen fortalt det enda??

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg og sambo har havnet i en litt kinnki situasjon. Vi bor desverre på et lite sted der ryktene går som ild i tørt gress.. Nå har ryktet om at jeg er gravid spredd seg til alle venner.. Jeg får gratulasjoner fra øst og vest, men prøver å snakke dem bort.. Nå må vi fortelle foreldre/familie føler vi, før de får høre det av noen andre på bygda. Men er ikke litt klar for dette, er jo aaaltfor tidlig!! er 7+2 idag! Aner jo ikke om det er liv inni der, vet bare at jeg er gravid. Har fått helsekort for gravide og ul kontroll 2 juni.. Skulle liksom vente til da, men nå aner vi ikke.

Hva synes dere? Er det tidlig? Er jo enda dummere om familie får høre det av andre enn oss! :o(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137633322-har-noen-fortalt-det-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uffda,men husk at det kan være positivt også å dele den gledelige nyheten med familie og de som står deg nermest fra starten av. Da får de være med å glede seg og om det skulle gå galt..noe det helt sikkert ikke gjør! Så har dere de nermeste der,som er der og støtter dere i den triste tiden. Jeg var på første svangerskapskontroll for ca en uke siden,kjempespennende,skal til UL 11 juli,gleder meg som en unge:D

Jeg har ikke fortalt noen utenom sambo og en venninde,jeg er litt smånervøs,graviditeten kom overasskende på:)

Men jeg vil kansje råde deg til å fortelle det til familie,er som du sier kjekkere å gi nyheten selv:)

Hvor gammel er du foresssten,jeg er 21 og bor i stavanger:)

Jeg fortalte det først til min mamma og pappa. Pappa blei så glad at han ikke klarte å haolde det for seg selv, og sa det til en til. Kommer også fra et lite sted, så vet en så vet alle det:) Så vi har funnet ut at vi kan likesågodt si det, alle får jo vite det alikevel. Ikke vært på kontroll enda hos legen, men skal dit den 19mai, veldig spent på hva han sier:)

Jeg er i uke 7 nå, og kan ikke vente til at tiden skal gå fort nok til desmber.

Annonse

Vi skulle heller egentlig ikke si det til noen.

Er 8+6 idag, å nå vet "alle" det.

Samboer'n er helt sprekkferdig av stolthet, å bare MÅTTE fortelle det til noen kompiser (dette var i uke 5). Å da var det gjort! Bor også på en liten plass, så det gikk ikke mange dagen før alle hadde fått det med seg. Men nå tenker jeg slik at , jaja går det galt har jeg i allefall maaange til å støtte meg! (Men det går såklart helt fint!!)

Gjest Mammamoms

Jeg er 9+3 nå, og i dag fortalte jeg det til førtste venninne! I løpet av den siste drøye uka har vi fortalte til familier på begge sidern. Vi synes det er viktig at familie vet det før alle andre. Og familie bør jo så absolutt få høre det fra de det gjelder og ikke en nabo som sier "Jeg hører dattra di skal ha baby!" :-) Den var kanskje litt på spissen, men dere skjønner sikkert.

stort sett alle vet det. sa det til familie og noen venner, men ga dem ikke noe forbehold om å ikke si det videre, så jeg regner med alle vet det. vi fortalte det tidlig siden jeg ble sykemeldt med en gang. så slipper jeg gå å lyve om grunnen. litt vanskelig å "ro det bort" når man spyr og har bekkenløsning ja.

Vi har klart å holde det hemmelig hittil, er nå 6+5. Har gått gjennom ivf og tar ingenting for gitt, så vi skal prøve å holde det hemmelig til uke 12. Er egentlig litt koslig å ha en så fin hemmelighet også :) Første gangen vår.

Fortell d til familien, la dem få høre av dere!

Selv har jeg fortalt d til nærmeste familie og venner, men skal ikke gå offentlig ut riktig enda.... er bare 6+2, så det er litt tidlig enda syns jeg...håper vi venter til 12 uker er passert, men denne magen har faktisk vokst og står rett ut allerede, så vi får se om jeg ikke røper meg sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...