Gå til innhold

Hvordan beregnes foreldrepenger når det er stor forskjell mellom inntekt rett før permisjonen og gjennomsnittsinntekt siste 3 år?

Anbefalte innlegg

NAV skriver på nettsiden sin at de vil se på inntekten for de siste 3 årene når det er minst 25% avvik mellom den og nåværende inntekt. Jeg har hatt nesten dobbelt så stor gjennomsnittsinntekt siste 3 år som det jeg har nå frem mot permisjonen, er det noen mulighet for at de kan bruke siste 3 år som grunnlag for foreldrepengene i stedet? Er det noen som har vært borti dette?

Fortsetter under...

De gir en individuell vurdering, mer vet jeg ikke. Jeg diskuterte dette med dem men fikk ikke noe tydelig svar Jeg fikk inntrykk av at man til og med kunne være så heldig at de så bort i fra inntekten før perm om den avvek så mye fra tidligere inntekt. At de la gammel inntekt til grunn.

Jeg vil tro at dette faktisk kan bli opp til den saksbehandleren du har hos nav.

Møter man på rett person er de jo hjelpsomme, mens andre igjen gjør alt for at de skal utbetale minst mulig.

Takk for svar :)

Det virker jo veldig tilfeldig hva man får ettersom hvem man møter på da... Litt rart at de ikke har like regler for alle, men det forundrer meg egentlig ikke så rotete som disse foreldrepengereglene er...

Alt med Nav er rotete.

Jeg spurte om noe i forbindelse med sykepenger og foreldrepenger.

Konklusjonen til navdama var at det sikkert var lurt om jeg tok ferie hvis jeg ikke var frisk nok til å jobbe?

Hadde en god saksbehandler sist og hun kommer jeg til å spørre etter om det er noe jeg lurer på.

Hun ringte meg til og med for å si at om vi ble lenge på sykehuset(ble innlagt etter fødsel) så kunne jeg utsette permisjonen.

Jeg stresser så med hva jeg får i forldrepenger at jeg ikke sover om natta.

Jeg får ringe regnskapskontoret vårt å høre om hvordan de har gjort dt tidligere i firmaet (er mest menn på vårt kontor så her har de ingen erfaring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...