prego Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 på babybjørns hjemmesider finner jeg ingen slik begrensning.. hva gjør dere?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Lar være å bruke den i det heletatt, for samme hvor lite enige man blir om skadevirkningene for barnet, så får JEG vondt og velger heller noe annet. Søk forøvrig på babybjørn her inne så får du lenkene til anbefalingene og artikler om temaet...
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Jeg bærer ikke mye, men de gangene jeg har hatt behov for å bære, har jeg bært så lenge behovet har vært der... Har bla brukt babybjørn når vi har værrt ute og reist og da har jeg brukt den på flyplassen ol og da lengre enn 30min og har ikke dårlig samvittighet for det.
kokosyklus Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 I følge kiropraktoren vi var hos kunne de sitte så lenge de ikke plages av det. Men de bør kunne holde hodet oppe selv hvis man ikke har nakkestøtte på BB:)
Krøvvel Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ville ikke båret i den i det hele tatt. De fleste fysioer og kiropraktorer har lite kunnskap om bæring. Hvis du ser på en Babybjörn bæresele vil du se at der barnets ben kommer ut er det veldi smalt. Det vil si at barnet i praksis henger i ei truse. Dette er en stilling som ikke er ergonomisk riktig for små myke babykropper, den kan i ekstreme tilfeller forverre HD. Jeg vil anbefale å skaffe eller sy en mei tai eller et bæresjal. Disse gir- ved riktig knyting- en optimal komfort både for deg og barnet. Jeg har prøvd både Babybjörn og Mei Tai, og kan love at den er en million ganger bedre å bære med. Jeg sier ikke dette for å sverte babybjørn, men jeg synes det er synd at de ikke kan endre utseendet på selen sin slik at den blir god for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå