Gå til innhold

Er 122 høy hvilepuls???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør for har seriøst ikke peiling.. Og hvor lenge drøye med og dra til lege eventuelt hvis det er nødvendig?? Altså om pulsen er omtrent det eneste som "feiler" meg.. Og hva kan høy hvilepuls komme av??

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er høy hvilepuls. Jeg har hatt høyt stoffskifte og når jeg ble lagt inn på sykehus hadde jeg hvilepuls på 130. Har du plager? Vondt i brystet?

Skrevet

Det er i minuttet ikke sant?

Jeg sitter i sofaen og spiser sjokolade og ser på tv og har 110 i puls.. men slapper ikke av eller noe

Skrevet

nei, hehe ganget det jeg fikk på 30 sek med 4..

Hvilepulsen min er på ca 70

Skrevet

Det er veldig høyt med hvilepuls på 120, type ringe legevakten høyt...

Skrevet

Hvilepulsen min er også 70..

Annonse

Skrevet

Ja det var høyt! Hvilepulsen til unge damer skal vel ideelt sett være på mellom 60 og 70 slag i minuttet trodde jeg. Eller er det 70-80? Uansett så er 122 høyt... Hadde ringt til legesenteret å forklart situasjonen, så kan jo de vurdere om du trenger legetime med en gang eller ikke.

Skrevet

Har egentlig ingen store plager ellers.. Slitt litt med skjelvinger på handen i dag da.. Det spurte jeg om i et inlegg på morgenen i dag også.. Noe svimmel hvis jeg reiser meg opp fort .. Og svetter lettere..

Skal jobbe 11 timer i natt.. Hvis hvilepulsen er like høy over flere dager så får jeg kanskje kontakte legen ja.. Men ikke vondt i brystet eller noe..

Ser pulsen i magen også ved at den går opp og ned.. Derfor jeg sjekket hvilepulsen.., for lå rolig i sofaen og så at magen gikk fort opp og ned..

Skrevet

Eller tatt frem kalkisen og gjort det rett første gangen:p

*flire*

Skrevet

Hadde Stoppeklokke.. hadde 21 slag på 10 sekunder...

Skrevet

Hmm.. He?? har jeg regnet helt feil?? =)

Skrevet

Det er veldig høyt ja. Tell en gang til. Tell hvor mange slag du har på 15 sekunder og gang dette med fire. Se hva du får da

Skrevet

Ved mistanke om høy puls bør du telle pulsen i et helt minutt. 10 sek er ikke tilstrekkelig og kan ha gitt deg feil resultat. Er pulsen din regelmessig - like lange intervaller mellom hvert slag? (Små variasjoner betegnes som normalt). Er den svak eller fyldig - altså kjenner du den tydelig? Normal hvilepuls hos friske voksne er mellom 60 og 100. Men tell i et helt minutt, og se hva du får da.

Annonse

Skrevet

Telte nå i 15 sekunder.. 2 ganger telte jeg 40 slag begge gangene.. Men det blir jo alt for høyt.. Pulsslaggene synes godt ja.. Ser det tilogmed godt utenpå puppen.. Altså pulsslagene.. Men da hadde jeg gått ut på terassen og inn igjen..

Skrevet

Dytter jeg.. Blir jo nesten nervøs.. =( Ser jo at hele puppen beveger seg opp og ned pga pulsslagene..

Skrevet

Du har alt for høy hvilepuls. Ring lege, så de får sjekket deg. Du sier du har skjelvinger i hendene i dag, og det kommer nok av pulsen. Viktig at de finner ut hva som gjør at du har så høy puls, for det er ikke å anbefale å gå med høy hvilepuls over lang tid.

Hilsen en som har vært innlagt med det samme to ganger, og som de ikke finner ut hvorfor.

Skrevet

Du skal ikke ha så høy puls hvis du ikke har vært ute og gått veldig fort en times tid før du satte deg ned. med skjelvinger og svimmelhet i tillegg synes jeg du IKKE skal gå på 11 timers vakt i kveld. Ring heller legen. Hvis de er stengt nå skal du ringe legevakten!!

Vanlig hvilepuls på unge kvinner er mellom 60- 80 ca, alt ettersom hvor godt trent man er.

Unngå koffeinholdige drikker til du har snakket med lege.

trenger ikke være alvorlig, men du skal ta det seriøst til en lege har sjekket deg. Evt tar han et EKG for å se hvordan hjertet ditt slår:)

Ring legen!!

Skrevet

Jeg stikker en tur nedom legevakten før jeg starter på jobb.. Er gåavstand bort dit fra jobben.. Sjekket igjen nå og på 15 sekunder så hadde jeg nå 37 slag.. Så litt mindre da.. Tatt en lang varm dusj for og se om det gikk litt nedover..

Men 140 i puls når jeg sitter rolig er jo uansett alt for høyt.. Hvis de kan ta en rask sjekk med engang så tar jeg da det.., ellers så bestiller jeg time til mandagen.. =)

Skrevet

Jeg har rundt 65, så nesten det dobbelte hørs vldig høyt ut for meg ja :-SVille ringt legevakten å hørt med en gang jeg tror jeg!

Skrevet

Ja, det MÅ du gjøre.

Er spl, vet at du sklal gå dit. Er ikke lege så vet ikke hva som gir deg pulsen:)

• 6 år senere...
Skrevet

Høres litt ut som meg og jeg har høyt stoffskifte! Skjelvinger, trøtt, sliten og en hvilepuls på 130 sist legen sjekket. Da fikk jeg noe hjerte medisin for å roe hjerte frekvensen. Er ikke bra å gå med så høy puls over lengere tid! Det øker sjansen for hjertesykdommer og hjerteinfarkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...