Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan snakke utfra min samtale på sykehuset, jeg hadde med en overlege! Det første som skjedde var at han gikk inn og leste journalen min fra første fødsel (derfor jeg ville ha ks denne gangen, da jeg opplevde forrige som en "skrekk" som endte i ks). Heldigvis skjønte han med en gang at jeg ville ha ks, så jeg slapp og fortelle så mye( men det varierer nok fra sted til sted).

Så fortalte han om ulemper og fordeler ved ks. Deretter ble vi enige om at jeg skal tilbake om ca 6uker for å sette datoen for planlagt ks!! Det gikk veldig greit for seg, men har og hørt om de som har måttet argumentere og snakke lenge, så det er nok individuelt fra sykehus til sykehus!!

Uansett, masse lykke til:)

Jeg snakket også med en lege på denne samtalen. Den forløp omtrent som hun over her. Slapp å si så mye, fikk innvilget ks så og si med en gang. Jeg har mulighet til å trekke meg fra ks når som helst, og han snakket ellers om generelle ting om ks. Jeg har 1 hastesnitt fra før, så jeg vet jo hva et keisersnitt går ut på.

Lykke til :)

Jeg var til samtale pga fødselsangst hos jordmor på sykehuset. Hun ga klarsignal for ks med en gang, men det var overlegen som måtte bestemme det. Men som jordmor sa, det er skjelden legene går i mot noe som jordmor anbefaler. Fikk brev med dato for ks i posten 2 uker etterpå.

Snakket om min angst, hva som kunne hjelpe meg slik at jeg fikk en positiv opplevelse osv. Ble enige om at jeg skulle gå til samtaler med jordmor på sykehuset igjennom resten av svangerskapet og jeg skulle bestemme meg for ks eller vanlig fødsel da det nærmet seg. Men jeg hadde fått innvilget ks som en trygghet.

Det ble ks på meg og er VELDIG fornøyd med det valget. Hadde en FANTASTISK rolig, kontrollert, fødselsopplevelse!!

Lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...