Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å høre at det er flere som ikke merker noenting (selv om det kanskje er litt tidlig)! Det blir fort til at man leter etter symptomer, og jeg kjenner absolutt ikke noe, ikke så mye som en øm pupp engang;-)

Ser det er flere som velger å ta det med ro i rugetiden. Hva legger dere i det? Holde seg mest mulig hjemme på sofaen, eller feks bare å la være å trene i rugeperioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen sa i alle fall til meg at det ikke er meningen man skal legge seg på sofaen og bli der, men leve ganske så normalt. Er begrenset hvor mye uteaktiviteter det blir for min del akkurat nå siden jeg er allergisk mot bjørkepollen og ikke tar medisiner nå..

Ømme pupper hadde jeg jo allerede før jeg satt el-sprøyta :) Hehe... men ja, det er jo ALTFOR tidlig til i det hele tatt å lete etter symptomer ennå :)

Dessuten kan vel progesterontilskuddet vi tar lage en del "krøll" i symptomjakten :) Hehe...

Når skal dere teste forresten? Jeg skal ta blodprøve 13.mai

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å leve normalt, så jeg har gjort en del husarbeid, gjort litt lett hagearbeid, vært på fest (ikke drukket da:-))++. Jeg har lagt meg på sofaen når jeg har følt meg sliten.

Jeg vet ikke om jeg tør å teste i det hele tatt. Jeg skal ikke ta blodprøve, så kanskje jeg bare skal vente og se om mensen kommer. Jeg skal egentlig teste 16 mai, og det blir en tragisk 17 mai om testen blir negativ.

Skrevet

jeg og skal teste den 16mai. men når dere lå og var ferdig med innsettinga. prata sykepleier til dere da? hun pratet med oss,men jeg syns det var lite hun sa liksom om info. har dere andre noe dere vil dele som er lurt å vite. det jeg vet er å ikke ha sex eller bade i badekar ol i 14 dager. ellers leve som normalt.

Skrevet

Jeg har ikke fått noe annen beskjed enn deg Caroline, så har ingen info du ikke vet fra tidligere :)

Uff, idag har jeg vært skikkelig plaget med allergi! Nesen har rennt absolutt hele dagen! Skikkelig kjipt å være inne når det er så fint vær ute :)

Skrevet

uff du er så plaget. det er ikke gøy altså. jeg er ikke så ille ennå, men jeg blir mer og mer allergisk for hvert år.

det er helt utrolig deilig vær ute da. jeg pleier liksom å klare selv alt som er ute, liker å drive i hagen. men nå kan jeg liksom ikke løfte, holder på å glemme det noen ganger, og noen ganger minner samboer om det. gøy at han passer på :)

da skal man sikert bare leve som normalt da, nesten likt som normalt.

Skrevet

Det var så deilig vær i dag at jeg fikk lyst til å gjøre noe i hagen jeg også, og så glemte jeg meg, og løftet en 50 liters jordsekk:-(

Ang. info på klinikken så fikk ikke vi så mye heller. Det vi ville vite måtte vi spør etter selv. Jeg tror ikke jeg vet så mye mer enn dere. "Lev som normalt" går igjen ser jeg:-)

Jeg prøver å leve så normalt som mulig, bortsett fra å ikke løfte tungt (når jeg husker det:-/), ikke drikke alkohol og ikke slite meg fullstendig ut fysisk.

Skrevet

Jeg skal også ta blodprøve 13. mai. Egentlig skulle jeg ha tatt dagen før, men det er jo helligdag. Spørs om jeg greier å vente ja...;-)

Skrevet

Uff...har så lyst å ha MASSE symptomer jeg :) Hehe... men det er vel LITT for tidlig ennå :) Er skikkelig plaget med allergien- lurer nesten på om jeg brygger på en forkjølelse eller om det er bare allergi. Potte tett i nesa og sår i halsen. Føler meg småkvalm og har murringer i magen. Men jeg vet at det er ALTFOR tidlig til å lete etter symptomer ennå. Ingen skal komme og fortelle meg at man kan få symptomer allerede den dagen egget fester seg :) Haha... Er nok bare psyken min

Skrevet

ja den psyken våres den er noe for seg selv. men jeg syns jeg kjenner litt murringer, bittelitt. så det kan jo hende vi kjenner litt at det skjer noe der. men det er vel litt tidlig å bli morgen kvalm. hehe... jeg håper vi klarer det alle sammen. er så lenge til testen a gitt.

Skrevet

Ja da var jeg også blitt ruger. Fikk satt inn et perfekt 8 delt egg, og fikk flere på frys. Litt rart å tenke på at en kanskje er gravid. Blir til man går å kjenner etter hele tiden ja. Skal ikke teste før 22 mai med blodprøve. Tenkte jeg skulle prøve å la være å teste selv, slik at jeg ikke får noen falske forhåpninger. He he spørs om jeg klarer å la være. Skal på jobb allerede i morgen, litt skeptisk ja. Får prøve å la være å stresse og ikke løfte tungt. Gratulere alle sammen med vellykket innsetting.

Skrevet

Gratulerer som ruger vera. Får håpe tiden går fort for oss alle:-)

Skrevet

Hei alle sammen og lykke til! Jeg satte inn to frysegg på tirsdag, og har nå masse symptomer. Men jeg vet ikke om det er medisinene som gjør det. I det ene øyeblikket tror jeg at jeg er gravid, og i neste er jeg super pessimist. Ikke lett dette her. Hvor mange forsøk har dere hatt?

Skrevet

Gratulerer til deg også Smira:-) Ikke lett å være like positiv hele tiden.

For meg er dette det 5. søskenforsøket, du da?

Har prøvd å lage en liten oversikt over oss uke 18-rugere. Dere får rette opp hvis det er noe feil:-)

Smira, Ruger på 2 fryse-egg fra 24.april

Ann-ch.(36), Ruger på 2 egg fra 2.mai.

Kanskje i år?, Ruger på 2 fryse-egg fra 2.mai.

Mille38, Ruger på 2 egg fra 2.mai.

Junine, Ruger på 1 egg fra 2.mai.

Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.

Caroline85, Ruger på 1 egg fra 2.mai.

vera32, Ruger på 1 egg fra 5.mai.

Skrevet

Hei Jenter,

hvordan går det med dere???

Jeg har vært veldig positiv denne gangen, men plutselig våknet jeg med den ekle følelsen av at dette ikke går....jeg vet jo fra tidligere forsøk at det svinger sånn hele tiden, men det er ikke kjekt!!

Velkommen til de nye innpå denne tråden:)

Dette er vårt fjerde ivf-forsøk.

Brumm: Hvorfor skal du ta blodprøve så tidlig som den 13? Jeg har fått beskjed den 16?

Får dere tiden til å gå dere som er sykemeldt?

Håper dere har det bra alle sammen:)

Klem

Skrevet

Håper noen av oss blir heldige på dette forsøket. Morsomt å følge med hvordan det går med andre og. Jeg har ingen barn fra før og dette er mitt fjerde innsett. Hatt to ferske og et tidligere frys. Testet svakt positiv ved en fersk innnsett, men det forsvant:( Håper det går bedre denne gangen. Har du flere barn fra før?

Skrevet

Inatt var jeg sikker på at det ikke kom til å gå bra. Hadde ingen murring i magen eller noe. Men idag tidlig var murringen tilbake og brystene begynner å bli tunge. Blir litt positiv igjen. Jeg jobber, men tok det med ro sist uke. Denne uken derimot skal jeg være borte fra og med i morgen og til fredag i forbindelse med jobb. Er redd for å stresse. Det har jeg gjort ved tidligere forsøk. Jeg har sagt i fra på jobben til leder, men tror ikke han forstår hvordan det er å gå i slik behandling. Har noen av dere noen symptomer?

Skrevet

Ingen barn fra før desverre:( Har veldig veldig lyst på!!

Skrevet

jeg har ingen barn og det er føste gang jeg ruger :)

puppa mine er drit vonde, men det var de før jeg satt inn egg. men brystvortene og rundt der er litt rødt. sikkert litt bivirkninger. i dag er jeg litt negativ. men positiv i går. prøver ikke å tenke så mye på det. men ikke lett.

jeg stresser ikke så mye, jobber ikke så mye heller. men det er litt sån slitsomt psykisk denne ventingen.

og jeg la merke til at jeg begynte å gråte veldig fort her etter jeg prata med noen i telefonen. det var ikke noe spesielt vi prata om. men sikkert bivirkning det å.

Skrevet

Flott med sammendrag Ann-ch. Kanskje vi skal ta med når vi skal teste?

Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai. Blodprøve 13.mai

Uff, akkurat nå føler jeg absolutt ingenting ang dette. PLutselig litt sånn der "ja, ja, går det så går det-holdning" :) Hehe... men hadde jo vært knall å få tvillinger da! Så hadde jeg jo fått 1/3 av ishockeylaget vårt på en gang :) Siden det ikke blir trillinger som jeg fleipet med her tidligere...hehe

Skrevet

Slenger meg på her også jeg ;-)

Et mirakel til? Ruger på 1 egg fra 30.april

Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.

Dette er vårt første søskenforsøk. Har vel kanskje på følesen at det ikke blir noe søsken av dette forsøket, det er lett å bli litt pessismistisk i jakten på symptomer...

Skrevet

Mille38, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 16.mai.

Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 13. mai.

Skrevet

Mille38, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 16.mai.

Turbotrollet, Ruger på 2 egg fra 2.mai.Blodprøve 13. mai.

Caroline85, Ruger på 1 egg fra 2.mai. Teste 16 mai

Skrevet

Ja, man blir rimelig i psykisk ubalanse. Det går litt lettere for meg denne g.angen. Ved tidligere forsøk har jeg blitt så sinnsykt sint. Samtidig veldig trist. Nå er jeg emosjonell og gråter lett hvis jeg ser noe på tv. Tvillinger hadde vært supert. Min venninne satte inn to egg før jul og er nå gravid med tvillinger. Hun er heldig hun..... Det viser at det er håp. Det var hennes andre innsett og det var fryseegg. Jeg har fortsatt murringer i magen og tunge bryster. På klinikken ba de meg ta test på dag 16. Lenge å vente det.

Skrevet

Jeg skal ikke ta blodpøve før 22 mai

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...