C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 vi starter en ny tråd her. det gikk bra med meg også, var helt sikker på at det ikke gikk siden de trodde jeg kom til å bli overstimulert, men nei da. men mye vann og gode tanker så var blodprøven bra og ingen væske i buken, bare litt luft men det måtte jeg regne med. så da ble det satt inn et 8delt egg, er skikkelig fornøyd og fikk 4 på frys det er litt rart å tenke på at det er et egg inni meg, er så redd for dette egget altså. jeg sa til mamma i sta "nå kommer jeg og egget mitt på besøk" hehehehe... men det er jo sant. blir en spennende tid i vente. og teste rett før 17mai a gitt. det er lenge til det
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Heisan! Hvordan har det gått med dere idag? Ble litt skuffet da jeg kom til Riksen og fikk høre at ingen av eggene var mer enn 2-delte. Men legen sa at dette var normalt og at mange graviditeter starter med at de setter inn 2-delte egg. Så har slett ikke gitt opp håpet Men fikk ingen på frys da. Eggene overlever ikke frysing/tining dersom de ikke er mer enn 2-delte. Men tilgjengjeld er jeg ruger på 2
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 gratulerer som ruger blir spennende. vi får krysse fingerne for at du ikke trenger noe mer enn de to to delte egga....
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer selv 8-delt er jo kjempefoltt da! Tenk om det deler seg i 2 og blir tvillinger da Hehe... Ja, krysser fingrene for at eggene mine bare er litt treige og at de snart skjønner at de må begynne å dele seg og feste seg godt fast
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2008 nei nå tuller du? kan det gå over til å dele seg i to? har ikke så mye peiling om det. skal du bruke krem i to uker? husker ikke hva den heter jeg. noe på c.....
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Ja, har du ikke hørt om ENEGGEDE TVILLINGER????? Hihi Ja, skal bruke Crinone til det er tomt i pakkene fikk jeg beskjed om idag. Og det er ca 2 uker
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2008 ja jeg og skal bruke den i to uker. skulle slutte å bruke den når jeg hadde tatt test, samme hva svaret ble. skal du ta det to ganger om dagen? oy tenk om det blir to... kremt.. to er bedre enn ingen da. litt annen planlegging da ja. hehehe
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Hehe...måtte bare nytte nick Men nå er det på tide resten av innsetterene kommer hjem og oppdaterer oss!!!
Ann-ch. Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Hei jenter! Gratulerer som rugere og det ble jammen jeg også:-) Av alle mine forsøk er det første gang at alle eggene har blitt befruktet og klart seg. Så av 4 mulige ble 2 fire-delte egg satt inn og for første gang 2 på frys,jippi!!!! Så nå er det bare å slappe av og håpe at de neste to ukene går veldig fort. Ha en fortsatt strålende dag:-)
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer så gøy. da er vi rugere. hvordan gjør dere det med jobb? hvor jobber dere?
Ann-ch. Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde vel egentlig tenkt å jobbe denne gangen,men ble sykmeldt ut neste uke. Jobber i helsevesenet med til tider tunge løft,så sykepleieren ville at jeg skulle ta det med ro neste uke. Enn dere da?
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2008 jeg jobber i en bolig for psykisk utv hemmede barn og ungdom. jeg er så usikker. det kan bli litt slag og spark og tunge "løft" men legen min syns ikke det å prøve å få barn er en sykdom man bør ha sykmelding for, men jeg fikk sykmelding frem til fredag. men er så usikker om jeg vil bruke den. jeg kan høre med lederen min om å bytte bolig der det går stille for seg. men blir jeg for kravstor da? jeg vil liksom ikke at et uhell på jobb skal ødelegge for at egge skal vokse da. så jeg fikk litt dårlig samvittighet etter jeg prata med legen siden jeg ville gjøre alt jeg kunne for at dette skulle gå. men nei man er ikke syk når man er gravid. hmmm.... det er jeg ening i men risiko da for noen som sliter med å bli gravid. brukt mye tid krefter og penger på det her. litt annerledes å bli gravid uten hjelp og med en gang man ser en tissemann liksom... hehehehe.... litt usaklig men jeg er litt frustrert
Ann-ch. Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Er helt enig med at å prøve å få barn er ikke noe sykdom, men når man har prøvd i mange år og bruker mange penger på dette her så jeg faktisk ikke dårlig samvittighet for å bli hjemme 1 uke for å ikke utsette meg for noen farer. Det dreier seg om noen få dager bare. Vi skal faktisk jobbe resten av livet:-) Gjør det som du føler er best for deg.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Så det er flere helsearbeidere her inne ser jeg Er sykepleier selv, men jobber heldigvis et sted med bare oppegående mennesker og ganske rolige dager. Byttet jobb i desember, mye med tanke på dette vi er gjennom nå. Bare bli hjemme dere og ikke ha dårlig samvittighet for det. Det er som dere sier- man vil ha det best mulig for å få best mulig resultat når man har spandert så mye tid, krefter, snørr, tårer og ikke minst PENGER på dette!
Junine Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Hei hei. Gratulerer med overstått innsetting folkens:-) Da er jeg også ruger JIPPI!!!! Klinikken var kjempefornød med hvordan eggene mine hadde delt seg:-) Jeg fikk satt inn et perfekt 8 delt egg, og to fine 8 delte på frys som er fryst hver for seg. Jeg har kontorjobb, og kommer til å jobbe frem til test om ikke noe uforutsett skjer. Om jeg kommer til å være så effektiv er en annen sak:-) Caroline, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ville ha sykemelding. På klinikken sa de til meg at jeg kunne gjøre det meste, men ikke trene alt for hardt. Det var viktig å bevare hverdagen for ikke å gå å bekymre seg og tenke og gruble på alt som kan gå galt. Stress og bekymring er ikke en positiv faktor, så hvis du kommer til å gå på jobb og bekymre deg for slag og spark og tunge løft hele dagen, synes jeg du skal ta kontakt med legen en gang til og kanskje si at klinikken anbefaler en sykemelding. Til meg sa de at jeg burde få meg en sykemelding hvis det ble for mye bekymringer i forhold til jobb. Turbotrollet, jeg skal krysse fingrer og alt jeg har for at de to du har satt inn er det som skal til:-) Krysser fingre++ for dere andre også. Denne 17 maien kommer til å bli enten den værste eller beste i mitt liv. Klem
Mille38 Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Hei Jentger, gratulerer som rugere:) Jeg har og blitt ruger i dag. Fikk satt inn ett 6-delt og ett 4-delt egg! De var helt perfekte sa legen, ja rett å slett vakker. Det var deilig å høre. Fikk også ett på frys. Det har jeg aldri fått før. Merker faktisk at det hjelper litt på psyken. Da har man liksom en plan videre hvis dette ikke går. Lykke til alle dere søte jenter:) Håper vi lykkes hele gjengen!! Klem
Et mirakel til! Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Så hyggelig å høre at alle har blitt rugere :-) Jeg jobber også i helsevesenet, og synes ikke at noen skal ha dårlig samvittighet for en sykemelding i forbindelse med ivf. Det er jo en litt spesiell situasjon, og koster oss tid, penger, snørr og tårer... Jeg spurte legen om hvordan det er med løfting, og fikk til svar "man løfter jo ikke med livmoren"! Hmm...litt skeptisk jeg... Kommer vel ann på hvor tunge løft vi snakker om!
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 2. mai 2008 nå måtte jeg le litt.. å løfter man ikke med livmora, det trodde jeg. heheheheheh... men når man løfter bruker man hele kroppen, selv om man løfter teknisk riktig. jeg tror at de fleste som ikke har vært igjennom det vi har de skjønner egentlig ikke hvordan det er. det er ganske psykisk.
C *baby i magen* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 2. mai 2008 skal dere gjøre noe spesielt for å få egget til å feste seg? har dere hørt noe som hjelper?
Kanskje i år? Skrevet 2. mai 2008 #20 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer med innsetting alle sammen! Kjempefornøyd her, endelig ruger igjen Denne gangen ble det to egg tilbake(fryseforsøk) - ett 8 delt og ett 6-delt. Er også sykemeldt ut neste uke - skal ta det med ro og fokusere på positive ting fremover. Ønsker dere alle lykke, lykke til i rugeperioden!!!
C *baby i magen* Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 3. mai 2008 det går veldig bra. nå merker jeg snart ingenting i eggstokka. man glemmer liksom noen ganger at man har et egg inni seg. kanskje greit ellers så går tiden for sakte a gitt. dere andre da?
Ann-ch. Skrevet 3. mai 2008 #23 Skrevet 3. mai 2008 God kveld jenter. Fra å være fryktelig trøtt i går er jeg mye bedre i dag. Ser jo ut som jeg er 4 mnd på vei allerede med oppblåst mage, men det er greit bare det blir noe positivt ut av det:-) Ellers har jeg vært i konfirmasjon i dag så da har tankene vært fokusert på litt annet og det er deilig. Så det er bare å sysselsette seg med et el annet så tiden går fort. Ha en fortsatt god helg jenter!
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #24 Skrevet 3. mai 2008 Har en del murringer og utflod allerede jeg Hehe... sikkert bare bivirkninger av Crinone. Idag har jeg hatt litt sånn der "nei fader, det-funker-vel-ikke-likevel-dag". Så nå håper jeg bare at det faktisk skjer et lite mirakel her Syns virkelig det er på tide at det er vår tur til å lykkes nå.
Junine Skrevet 4. mai 2008 #25 Skrevet 4. mai 2008 Jeg merker absolutt ingenting, ikke mer eller mindre av hverken det ene eller det andre. Men egget har vel strengt tatt ikke festet seg enda. Jeg har også skiftende følelser om dette funker eller ikke. Kan være helt sikker på at det går bra i et øyeblikk, for så i neste bli pessimist igjen. Jeg synes også virkelig at det er vår tur nå, så det SKAL gå bra:-) Klem:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå