Gå til innhold

oppdaga tvillinger sent?

opsi fødeklar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde første kontroll hos fastlegen min 12 uker på vei. Veldig god form og så ingen grunn til å gå til henne noe tidligere. Hun mente jeg var stor, og fikk meg inn på en ul på sykehuset neste morgen. Han var en "fjomp" han jeg kom til.... virket som han hadde gjort seg opp en mening, da han ikke syntes jeg så/kjentes særlig stor ut. Selv om han ut fra papirene kunne se at jeg var sendt for å "telle foster".... Han to innvendig ul og gidda ikke leite noe særlig. Så da han fikk opp bilde av ett foster på skjermen, var han strålende fornøyd med sin vurdering av meg. Jeg minnet han på at vi hadde kommet for å se hvor mange det var: Og da bare så han på meg, nikket mor skjermen og svarte: "kan du se mer enn en, da??!!"

Og riktignok kunne hverken jeg eller mannen min det... men så er det ikke vi som er ekspertene, heller....

Så da hadde vi hvertfall fått avkrefta det - og kunne gå hjem i fred og ro og tenkte at det sikkert var riktig som legene så trøstende hadde sagt til meg (etter at hun hadde ment at det måtte være flere); "...det kan jo også være en mulighet at du bare har veldig gode vekstvilkår der inne...."

Da vi kom på ordinær ul 6 uker senere (18 uker) hos jordmor på samme avdeling på sykehuset - var det første vi så TO små kropper som turnet og kosa seg der inne... DA var sjokket stort, da!!!

Nå har sjokket mer eller mindre lagt seg... og vi føler oss som verdens heldigste ;-)

Hadde omtrent identisk opplevelse som trine ;-)

Var på ultralyd i uke 9 for å telle foster, undersøkelsen var så kjapp at man omtrent ikke rakk å se noe til det ene fosteret han fant.

Så sjokket var veldig stort da vi så to små hoder på ul i uke 18!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...