Gjest Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Noen som har laget det? Jr har cøliaki og jeg tenkte jeg skulle å prøve å lage saus slik for det virket så enkelt.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Bare jevner og ingenting mel? Personlig tror jeg at det vil bli litt pulveraktig smak på sausen da, men har aldri prøvd så jeg vet ikke. Jeg bruker sjelden maizena å tykne sausen med, fordi jeg syns den setter smak. Hva med å bruke potetmel i stedetfor hvetemel, tåler du det?? Jeg bruker det ofte, det funker helt fint.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Ja det kan han spise. Bruker å lage brunsaus på vanlig måte men jeg bruker glutenfritt mel. Ser bakpå jevner pakken en enkel oppskrift tenkte å prøve den, og det ble egentlig ikke så bra... Men nå har jeg prøvd
It's all about me Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 NewMom Toro har laget egen brun saus uten gluten. Den står i hylla for allergimat.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Ja har brukt den også, god den. Liker å eksperimentere litt jeg skjønner du, og blir veldig glad for all "normal" mat jr kan spise.
Mamsen og lillegutt Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 jeg syns det går fint å jevne med maizenna,blir en veldig blank saus og litt geleaktig når den blir kald. men det går helt fint:)
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Joa smaken ble grei. Minnte meg mer om sjy enn saus. Skulle ha den til kjøttkaker, og da hadde det vært bedre med en skikkelig brunsaus. Hvordan (helt nøyaktig) lager du den da mamsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå