Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg mangler eggløsning,og har for lang tid mellom hver mens. Har for høyt LH verdi i kroppen, hva nå det betyr.

Var på fertilitetsklinikken i desember. Over på p-pille i desember i 2 mnd, uten hell. 1 perioden med p-pille kom ikke mensen i det hele tatt. Bare småblødninger i 2 dager. Over på ny p-pille kur. Fortsatt ingen ordentlig mens. Begynte på pergo på mnd 3. Fikk mensen nå på tirsdag 15 dager for seint. Men for 1 gang på over 1 år så har jeg ordentlig mensen. Ringte fertilitetsklinikken og de sa det ikke var noe vits å gå over på ny pergokur så lenge den ikke virka på meg. Hm...

Har fått ny time 26 mai.. men hva er neste steg? Må jeg over på sprøyter nå eller.... Noen som har opplevd samme?

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt lap? Har det blitt sagt noe om at du skal i gang med ivf (prøverør)? Hvis du skal det, skal du antagelig til en sjekk, også får du opplæring i sprøyta. Jeg har heller ikke mensen på egenhånd. Eller jeg har det veldig sjelden. Jeg starter med Provera for å sette i gang mensen samtidig som jeg begynner på sprayen som nedregulerer i forbindelse med ivf.

Skal du først til lap, er det et lite inngrep for å sjekke om egglederne dine er åpne. Det er en del av utredningen du må i gjennom.

Du får ha lykke til, også er det bare å spørre om du lurer på noe. Jeg er ikke noe spesialist, men har vært gjennom utredning og en ivf.

Skrevet

Takk for svar =)

Jeg vet ikke hva som skjer videre jeg. Fikk ny time 26 mai. Synte det er lenge til, men sånn er det... Vi skulle da diskutere videre hva vi skulle gjøre. Fikk beskjed om å ikke gå på pergo da det ikke hjalp meg. Men da jeg begynte å "mase" om at det var lenge til neste time fikk jeg beskjed om at hvis jeg absolutt ville kunne jeg begynne på ny pergokur. Noe jeg ikke har gjort siden de ikke virker alikevell og syntes bivirkningene ikke var noe all right.

Hadde jeg hvist at de virka hadde jeg gått på flere kurer altså, men så ikke noe vits i det da...

Sprøyter... Hm.... Hvor lenge tar man de? Lap er man våken da?

Litt skeptisk jeg da. Gifter meg i august og vet ikke om jeg orker mer før bryllupet er over... Ikke for at det blir noe lettere da, men har gitt opp håpet bare.

Skrevet

Dette høres veldig likt ut som det jeg har vært gjennom. Jeg har heller ikke eggløsning, og ikke mens. Prøvde først ut et par mnd med p-piller. Så over på et par pergokurer som ikke hjalp. Så ble jeg henvist til fertilitetsklinikken. Der ble det utført lap og hystereskopi under full narkose. Da alt så greit ut etter dette inngrepet startet jeg på puregon sprøyter, lav dose, med oppfølging på ultralyd. Det ble stimulert fram et egg, og så var det å "ha seg" hjemme. Ble ikke gravid. Så gikk vi rett over til inseminering, der jeg hadde to egg etter puregonstimulering. Ble ikke gravid, og holder nå på med tredje ivf. Håper ikke du trenger holde på med så mange forsøk. Lykke til:)

Skrevet

Såpass ja... Off. Ikke noe morro det. Hvor lang tid har du brukt på prosessen? Håper ikke jeg må gå så lang, det vet jeg ikke om jeg orker. Men blir vell til det, gjør jo egentlig alt for å få en liten en =)

Har gitt litt opp jeg da. Syntes alt tar veldig lang tid, og lang ventetid for å komme videre i prosessen. Nå er det min 18pp og er rimelig frustrert. Jeg er snart 26 år og alle sier du har jo mange år til på deg for å bli gravid, er jo ikke noe å stresse med det. ÅÅÅÅ er det mulig. Greit for de å si det som allerede er gravide eller har barn fra før.

Skrevet

Du må ikke gi opp, det kommer en dag der du få se en positiv graviditetstest du og skal du se! Men ja, det er desverre mye venting og opp- og nedturer i denne prosessen med å få barn. Det at vi har mange år å få barn på er ikke til mye trøst fra de som bare kan droppe p-pillene også sitter`n. De som ikke vet hvordan det er å slite med dette kan aldri sette seg inn i hvordan det er for oss.

Jeg kontaktet lege, og ble henvist til gyn for å få hjelp i aug 2006. Så vi har holdt på med denne prosessen i 1 år og 9 mnd. MEN, det betyr ikke at de fleste bruker så lang tid:) Kanskje det klaffer for dere allerede på første forsøk med sprøyter. Får håpe det i alle fall:)

Skrevet

Ja da har du holdt på lenger enn meg. Off... Da har jeg kanskje ingenting å klage på. Hehe...

Jeg slutta på pilla i desember 2006. Var nesten litt nervøs for at jeg skulle bli gravid med en gang. Blei gravid i mai 2007, men mistet 8 uker etter. Etter at jeg mistet har syklussen vært helt på tur gitt.

Får høre hva de sier på fertilitetsklinikken.

Godt å ha dere her inne som man kan få råd og støtte av. =)

Nei helt enig i at de som blir gravide nesten med en gang kan ikke forstille seg hvordan det er. Unner ingen å gå igjennom mange mnd med prøving uten resultat.

Men det klaffer nok for oss snart. =)

Når skal du prøve igjen? Har de finni ut av hva som er "feil" med deg?

Å masse lykke til i alle fall... =)

Skrevet

Det var leit å høre at du mistet i uke 8. Og utrolig synd at syklusen har blitt så ustabil.

Jeg gikk på p-sprøyta i 4 år, slutta på den i april 2005. Jeg mistet menstruasjonen fra jeg starta på sprøyta og har ikke sett den siden. Derfor tok jeg kontakt men lege/gyn. Og da viste det seg at jeg ikke har eggløsning og tynn slimhinne, og ingen tegn på at det skal ordne seg av seg selv. Jeg har vært gravid på "egenhånd" for 7 år siden før jeg begynte på sprøyta, så det er ingen tvil om at det er sprøyta som har ødelagt kroppen min. Har klaget inn til Norsk legemiddel-erstatning, og venter på endelig avgjørelse fra de. Ikke at de pengene hjelper så mye i seg selv, men må vi over på privat ivf kommer det godt med.

Holder på med 3dje ivf nå, skal ha uttak i uke 20 hvis alt går etter planen, håper dette blir siste gang:)

Skrevet

off. såpass ja.

krysser fingrene for deg jeg og håper at uke 20 blir en god uke for deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...