Gå til innhold

Litt nysgjerrig på korleis dei gravide slitarane har blitt gravide:-)

Novemberknøttprøverigjen

Anbefalte innlegg

Sjølv har me prøvd i 2,5 år. Var i full sving med utredning. Etter lap sa ein lege at eg ikkje hadde endometriose, medan ein anna sa at eg hadde bittelitt... lett for meg å bli klok på....NOT. Me var i alle fall klare til å søkje om IVF. Utruleg nok blei eg gravid månaden etter lap. (Legen sa at eg ikkje hadde tette eggleiarar). Eg er overbevist om at kombinasjon av ein solide doser akupunktur, og betydeleg reduksjon av stress gjorde susen for meg. Fekk korta inn syklusen, og fekk betydeleg reduserte menstasjonssmerter, og rett og slett eit betre liv.

Korleis er det med dykk andre? Er dei fleste IVF'arar, eller er det lett blanding her inne?

Fortsetter under...

nr 1: prøvere i 2,5 år og klare til å begynne på nesespray for ivf da jeg pluteslig fikk positiv test. Klarte det helt selv:)

nr 2: prøvere i 2 år så fikk vi hormonkur, pergo kur. En mislykket kur, en SA og på tredje kuren satt spiren godt. Er nå 19+6 og venter en gutt.

Annonse

Ble første gang gravid som 18 åring og fikk panikk og tok abort. Det er det dummeste valget jeg har gjort i hele mitt liv. Hadde jeg vist hvor vanskelig ting skulle bli etterpå så hadde jeg aldri gjort det. Etter 6 år med resultatløs prøving, fikk jeg også lap og det viste seg at jeg hadde en tett eggleder. Ble gravid en mnd etter lap. Alt var fryd og gammen og livet føltes herlig. Mistet etter 29 uker. Snakk om nedtur. Ble gravid igjen etter 6 mnd, men sa etter 9 uker. Startet med IVF, men etter hvert gikk forholdet til han jeg var sammen med i stykker. Ny mann, nye muligheter. Ble gravid før jeg i det hele tatt hadde fått snudd meg. Fikk en nydelig gutt som i dag er 3 år. Har vært gravid flere ganger, men mistet. Alt fra 6- 9 uker. Ny IVF utredning med min nye mann. Fortsatt tett eggleder, kostatert PCOS, ellers alt OK. Min mann litt variabel sædkvalitet. Tok ut 21 egg 31.mars. Satt inn 1 egg 3.april. Er nu gravid i uke 8+0 og krysser alt jeg har for at det skal gå bra. Har termin 23.des.

Annonse

Hei, så fin tråd! Kjekt å lese om alle!

Selv er jeg nå i 6. uke i dag, etter fryseforsøk på første ICSI runde.

Det ble ICSI som funket på oss, det fannt de tidlig ut, prøvde 50-50 IVF og ICSI på mine 17 egg og kun ICSI metoden førte til befruktning. Hadde 1 kjemisk graviditet etter første ICSI og nå på fryseforsøket satt spiren(e) , forhåpentligvis skal de også klamre seg fast til 1. januar 2009 :) Har preg av PCO og mannen har lav særkvalitet. Vi prøvde i en del år på egenhånd før vi forstod at det var best å søke hjelp og nå er jeg gravid og kvalm, og et eneste stort smil :D

Jeg ble gravid av oss selv ca. 8 mnd. etter lap, men endte i SA i uke 6.

Ble så gravid igjen på første ivf forsøk 6 mnd. etter SA.

Så nå er jeg gravid i 28. uke, fortsatt litt bekymra, men ved meget godt mot :o)

• 2 uker senere...

Jeg har slitt i over 11 år, har hatt 4 ivf, 2 sa.. skulle nå i gang med 5 forsøk men ble plutselig gravid på egenhånd, et mirakel barn kan du si.. har tette eggledere, men så tette kan de jo ikke være hehe og endo.. min kjæres svømmere er av de beste og jeg skjønner jo det nå :o)

Vi hadde 1 lap for endo og 2 op for fjerning av store muskelknuter før 3 års prøving på egen hånd. Ble gravid 1 gang, men mistet etter få uker.

Lyktes på første IVF, og har en vakker gutt på 8 mnd.

Ønsker oss flere barn, og er spente på om det er noensomhelst sjanse for å bli gravide på egen hånd, eller om det blir ivf på nytt.

Vi prøvde i 2 år på egen hånd før vi startet utredning. Ble spontant gravid etter egglederundersøkelsen (hadde ikke tette e.l. men...). SA i uke 8-9. Gravid på Pergo på første forsøk etterpå. MA uke 8-9. Så stoppet det. Er nå gravid etter 3 års prøving på 1. ivf. Hadde aldri trodd det skulle gå på 1. forsøk, men jommen.... Er bare i 6. uke men krysser fingrene for at den sitter denne gange.

Har 5 egg på frys i alle tilfelle :-)

1. barn: prøvde i 3 år før det ble klaff på første ICSI. Lille vennen er nå 7,5 mnd

2. barn: satt jammen på 1. pp etter fødsel. Var liksom ikke helt klar for at det skulle gå så tidlig, men er selfølgelig i himmelen. Er 5+1 nå... Fant det ut i dag..

Vi har prøvd i noen år, og det ble utredning på oss i mars i fjor. Ingenting er påvist galt med oss, så det ble det ene AIH forsøket etter det andre, seks AIH nederlag på kort tid. I år har jeg gjennomgått ivf, og på det andre forsøket ble vi endelig heldige:) Nå krysser vi bare alt vi har for at spiren sitter pent til 21. desesmber eller deromkring!

Er 9+0 i dag. Spennende dette her:))

• 2 uker senere...

Vi har blitt naturlig gravide 2 ganger, hvorav en endte med SA. Da 1 år uten graviditet gikk skjønte vi at det måtte være noe feil siden vi egentlig ble lett gravide. Undersøkelser viste at mannen har prostatitt og dermed har dårlige svømmere og jeg har tett eggleder. Startet med IVF og ble gravid på første forsøk - skal på ktr i slutten av juni og er kjempe spendt siden vi satte inn to egg. Kanskje tvillinger???

Er nå bare 5 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...