Gå til innhold

Fra å være veldig opptatt rundt dette med hva det innebærer å være gravid, har jeg begynt å tenke på hva vi trenger av utstyr. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Det jeg funderer veldig på er hvor mye klær babyen skal ha på seg (i Desember)?

Har sett på sånn utstyrsguide, men ikke funnet en for vinterbarn... Noen som har praktiske tips?

Jeg er den frysepinnen selv så mitt problem blir nok å ikke pakke på babysen for mye... kansje.

1. Butikken ligger 10 min unna. Fin trilletur. Hvor mye skal babyen ha på seg?

2. Jeg vil den skal sove i vogna, hvor mye skal den ha på seg til de ulike tempraturene? og når er det for kaldt å sove ute?

Håper mange svarer :)

Send gjerne linker til sider det står om dette temaet på, hvis dere vet om noen :)

Fortsetter under...

Voksipose, ullpose, dunpose osv varmer alle like godt tror jeg. I vinter hadde jeg feks strømebukse og body, en fleecedress eller ulldress, votter, lue og ullsokker nedi voksiposen. Det var når det var en del minusgrader. Når det nærmet seg 0 grader, hadde jeg bare strømpebukse og body samt lue og votter nedi voksiposen. Gutten min er ganske varm av seg da, men det blir veldig godt og varmt nedi en bagvogn med pose, så ikke kle på altfor mye tror jeg.

Alle babyer er forskjellig og man må bare prøve seg frem tror jeg.. jeg synes det var kjempevanskelig i begynnelsen, men etterhvert går det litt automatisk.

Jeg har hørt at babyer ikke skal være ute hvis det er kaldere enn - 10. Men i vinter var det mye kaldere enn det en periode her hos oss, og jeg spurte helsesøster om det. Hun sa at så lenge det ikke blåste og var veldig uvær kunne babyen fint være med ut i - 20 også. Men da kan man gjerne henge et helseteppe eller no foran åpningen på vogna så det ikke blir altfor kald luft. Så jeg hadde med gutten min ut uansett og det gikk fint det. Men lot han ikke sove ute hvis det var så kaldt da, men var ute på trilletur. Det kommer jo an på hvor i landet du bor også, hvordan været er der.

Mitt råd er egentlig bare å prøve seg frem, du finner fort ut hva som passer din baby!

Lykke til :)

Tusen takk for kjempe fint svar :) Er jo helt grønn, he, he! Ble glad når babysen kan sove selv om det er litt minusgrader.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...