Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er det plasen det er snakk om eller prosent? slik at de tilbyr meg feks 60% dersom det er alt de har ledig? eller de sorterer ut alle som skal ha 100 alle som skal ha 80 osv...at det lønner seg kanskje å skrive opp bare 80% kanskje færre som står i den køen??

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka

Det er slik at barnehagen helst vil fylle opp alle dagene med barn, dvs at det er fullt hver dag. Har de 18 plasser, vil de helst ha 18 barn der hver dag. Ellers taper de penger på at en plass står "tom". Halve plasser går vanligvis greit å fylle opp resten av, mens 80 prosent som regel er verre. Det er ikke veldig mange som søker 20 prosent barnehageplass.

Men, det er jo alltid et men. Det kommer også an på hvor du bor. Noen steder tilbyr de ikke 80 prosentplasser, da må du søke full plass og heller holde barnet ditt hjemme en dag i uka. Men da må du likevel betale for full plass altså. Andre steder, her hvor jeg bor for eksempel, tilbyr de både fulle plasser, 80 prosent, 3 dager pr uke og halve plasser. Da kan du jo søke 80 prosent og få det. Da betaler du litt mindre, men ender opp med en fridag i uka som du ikke kan sende barnet ditt i barnehage.

Dette ble langt, men jeg håper det hjalp litt.

Jeg søkte full plass og søkte deretter permisjon ned i 40% når vi hadde fått plassen. Vi hadde nok aldri fått en 40% plass i utgangspunktet. De vil jo fylle opp med heldagsbarn først og fremst. Dessuten vil man jo gjerne gå over til 100% senere og da har man jo enkelt muligheten til det når man bare har permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...