Gå til innhold

Eggstokk "gjemt" bak livmora - problemer ved uthenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på siste UL i dag. Har 8 eggposer på modning, må modnes noen dager til - uthenting blir tirdsag 6. mai. MEN den ene eggstokken min har visst gjemt seg bak livmora, så de bare så vidt klarte å se den på UL. Hvis de ikke klarer å "dytte den frem", får de ikke hentet ut eggene (kan ikke stikke gjennom livmora, selvfølgelig).

Noen som har vært borti dette tidligere??? Ble veeeldig bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg dessverre, men lurer på om det samme kan være tilfellet hos meg. De fant rett og slett ikke den ene eggstokken på ultralyden ved dette forsøket, enda den har vært der før! Sa de noe til deg om hvor vanlig det er at eggstokken forsvinner bak livmoren? De sa ikke noe til meg om hvorfor de ikke kunne finne den, selv om den har vært der den skulle være tidligere!

Skrevet

Dette skjedde meg og på første ivf. Legen fikk kun ut noen få egg fra den ene eggstokken på uttak pga den livmora lå i veien. Heldigvis hadde jeg mange egg på den andre. Det var veldig vondt å ta ut egg fra den som lå så dumt til. Får håpe den flytter på seg fram mot uttak, min lå ikke bak på ul noen dager før uttak så tror nok den kan flytte på seg.

Lykke til!

Skrevet

Mine eggstokker trekker seg opp i magen når det nærmer seg uttak, men de har ikke ligget bak livmora. De på klinikken er flinke til å "dytte" dem så de kan nås, men det er temmelig ubehagelig. Skal ha uttak neste uke og kjenner at jeg gruer meg. Har vært gjennom dette to ganger før. Trøsten er at det tross alt ikke varer så veldig lenge. Dessuten er det jo egentlig nok med ett egg, og det klarer de sikkert å få ut av den andre, uansett. Tror det er psyken vår som spiller oss et puss. En slags forsvarsreaksjon. Jeg skal prøve å "tenke dem på plass", stort annet får jeg jo ikke gjort, da.

Skrevet

Jeg har også en eggstokk som gjemmer seg bak livmor,og til tider er vanskelig å se på ul.Jeg kjenner litt mere til når de henter eggene på den siden,men de får dem ut med litt list og lempe :o).

Alt i alt er jeg så surrete i huet under uttak at jeg prøver å tenke på helt andre ting,og jeg må si at jeg synes det har gått veldig fint.

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...