Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med at bekkenløsningen starter omtrent fra dag1? Har hatt to svangerskap med bekkenløsning, hvor jeg har vært sykemeldt fra uke 10. Andre gang merket jeg at jeg var gravid pga at jeg fikk smerter i bekkenet. Tror det var ca. rundt ikm . Nå har jeg hatt smerter i flere dager som virker anderledes enn det de ellers har vært når jeg ikke er gravid. Vet ikke om jeg er gravid ennå, har ikke ikm før 11/5. Er det mulig eller er det bare meg som innbiller meg ting?

Kan jo selvfølgelig være stress på jobben, vet at stress setter seg i bekkenet mitt. Men da pleier det å bli bedre av å ut å gå, det blir det ikke nå.

Er det noen som har peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137628645-bekkenl%C3%B8sning-fra-dag-en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Yesss! Testet positivt i dag!!

Det betyr at det var bekkenløsningen som begynte allerede et par dager etter EL. Trodde ikke det var mulig, men det var det visst. Lover jo ikke særlig bra for resten av svangerskapet... Men har erfaring fra tidligere og vet hva jeg bør gjøre og ikke gjøre...

Jeg hadde eggløsning på søndag og skal ta testen etter hvert, men jeg våknet idag med vondt i bekken og rygg. Fikk litt skrekken hvis det er pga. at jeg er gravid og det allerede begynner nå. Hadde bekkenløsning med de andre fra ca. 4 mnd, så dette kommer evt. til å bli et langt svangerskap. Er spent på hva testen viser etterhvert.

fra dag en her også! trodde ikke det var mulig. jeg var sikker på jeg hadde pådratt meg en arbeidsskade helt nederst i korsryggen. en stikkende smerte som kommer og går etter "sjauing" og fysiske anstrengelser. men da jeg fant ut at jeg var gravid stemte det på en prikk at smerten startet cirka rundt unnfangelsestida.

Da er vi jammen flere som har det på samme måte! Hadde ikke hørt om at det var mulig! Tenkte at nå innbiller jeg meg ting, eller at det må være en annen årsak, men alt har vært likt med bekkenløsningssmertene jeg har hatt før. En trøst at det ikke bare er meg som har det sånn!

Annonse

Veldig ålright å høre det ja, har vært plaget av ryggvondt helt siden dag 1. Da jeg hørte med legen min første gang jeg var der, fikk jeg høre at det går over, var bare vanlig ryggvondt. Det har ikke gått over, er nå 20 uker gravid. Skal til jordmor i morgen, og skal be henne om rekvisisjon til fysioterapeut, for å sjekke om dette er bekkenløsning.

Har vondt hele tiden, kan ikke stå for lenge, sitte for lenge, gå for lenge, eller ligge for lenge før jeg får vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...