Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det - hvor mange eggposer så de? Hvor mange egg er det egentlig vanlig å produsere ved IVF-stimulering? Vet at dette sikkert er veldig individuelt, men hva er bra og hva er mer gjennomsnittlig liksom... Kjekt å vite før UL i morgen=) *kribler i magen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Jeg hadde et avbrutt forsøk i januar. Da hadde jeg fem folikler, og fikk ut tre egg. Var på ul i går, og da hadde jeg også fem folikler. Håper det blir fem fine egg utav det!! Legen sa at kvaliteten på forsøket ikke er avhengig av hvor mange egg man får ut. Ofte blir det ikke fler svangerskap av et uttak med mange egg, bare flere tilbakesettinger, så jeg trøster meg litt med det... =o)

Skrevet

Jeg har vært på UL på Aleris i dag; da så de 8 eggposer. Jeg hadde håpet på flere, men det var greit iflg legen. Så får vi jo bare satse på at det er kvaliteten og ikke kvantiteten som teller... ;-)

Eggposene var ikke riktig store nok, så det blir en ekstra dag med sprøyter. Uthenting tirsdag 6. mai, innsetting 2 dg senere. Gru-gleder meg!!!

Skrevet

Hei, alle sammen,UL i går.

Var egentlig ganske spent på resultat av UL. Fikk den beste melding:)

De sa jeg hadde all grunn til å gå derfra med et smil. Har bare 1 eggstokk, og der var det 10 store egg og noen små. Hadde eggstokk som en 25 åring sa de og det var sjelden å se hos en dame i min alder:)

Uttak blir mandag og innsett onsdag i neste uke. Gleder meg.

Tvi, tvi jenter

Klem

Skrevet

Jeg var på UL i dag. De fant 20 folikler, så uttak blir mandag. Innsett var de usikre på om det ble noe av, da jeg har en del væske i buken og det er fare for alvorlig overstimulering. Jeg ble så glad da jeg fikk høre at det var mange egg der, jeg har jo nesten ikke kjent noen ting, men jeg ble enda mer lei meg da de sa at jeg bør innstille meg på at det ikke blir noen innsetting.

Sukk...

Skrevet

Hei, da er også min UL overstått - jeg hadde 4 follikler som var rundt 20mm store, 2 på rundt 9 mm og 3-4 små - i min alder er det MEGET bra og jeg hadde respondert flott på medisinen, så jeg skal på egguttak den 6 - det blir spennende å se hvor mange egg som kommer ut av dette.

LYkke til til dere alle og hold oss oppdatert her!

Tenk masse positive tanker og slapp av i hodet - det er like viktig med psyken jenter!

Klm

Skrevet

Det blir også uttak mandag og insetting for meg. Jeg er jo godt voksen da så jeg for vel være fornøyd med at det ser ut som det blir 5 modne egg ut av mine folikler på høyre eggestokk, det var noen i venster også men de blir nok litt i minste laget for å bli av god kvalitet, de hadde ikke tid til å drøye en dag for jeg hadde en litt stor folikkel på høyre side så de var redd den vil bli for overmoden, hadde vært mye bedre om den ikke hadde vært der så hadde jeg kanskje fått2-3 flere modne egg til uttak. Men jeg trenger jo ikke flere enn 2 til insetting da, så jeg håper det går som det skal etter planen nå. Den store var på 22mm - den kan bli overmoden dersom jeg er skikkelig uheldig.

Skrevet

Obs det skulle ha stått insetting onsdag på meg, beklager slurvet.

Skrevet

Jeg var først på UL mandag, på stikkedag 6. Da hadde jeg 5-6 eggposer på venstre side som var omlag 14mm... hun fant ikke den høyre egglederen, så hun måtte ta utgangskupt i den venstre. Jeg fikk da satt ned puregon dosen, og beskjed om å komme tilbake til ny UL fredad, som var igår. Da var det likedan, 5-6 flotte store eggposer på venstre, og slimhinnen var kjempefin. Men fremdeles fant hun ikke den høyre, men trodde hun kanskje kunne skimte ett par eggposer der...hun var ikke sikker. Hun sa jeg skulle prøve å hoppe ned eggstokken på uttaket på mandag :-)

Skrevet

kirsty-1.IVF hoppe ned den ene eggestokken på uttaket den var morsom, du er kul du, håper de finner den andre til uttak da og at det er noen i den også, lykke til. Skal ha uttak mandag jeg også. Skal bli godt å få ut det som trykker både på blæra og tramene mine, er litt me på do en vanlig her. Snart er det siste dose av nesesprayen også, gleder meg.

Skrevet

Sprayen gleder jeg meg virkelig til å slutte med... stakkars nesen min...

Ja jeg må bokstavelig talt hoppe den ned... på UL på mandag måtte jeg ned av stolen og stå og hoppe på gulvet...hjalp ikke da, men legen håper jeg får hoppet den ned på uttaket hehe... må si jeg følte meg litt teit der jeg sto og hoppa opp og ned... jeg er så glad jeg hadde på meg en tunika til UL, så viste ikke hele stasen iallefall hihi...

Skrevet

kirsty-1.IVF he he...trodde legen tullet med deg jeg, aldri hørt om dette før. Nå er siste dose nesespray tatt her og flasken har jeg kvittet meg med. Så du har neseproblemer du. Jeg har alergiske reaksjoner øynenen mine hovner opp som ballonger, ikke bare litt vanlig allergiske røde øyne her i gården - men øyenlokka og huden under øynene hovner opp også, så selve øyeneplet er langt inni deer på en måte, regner med at jeg kan slutte med øyendråpene i morgen eller snart også. Ellers så har det vært mindre neseblod denne runden for meg, så der har det vært noe mindre hoven nese denne gangen - takk og pris for det. 2 timer igjen til el sprøyta yippi, snart er dette over!!!!

Skrevet

God kveld jenter...

Jeg hadde uttak på fredag. De så 3 eggposer på UL, men det dukket opp fire egg på uttaket:-)

Ble oppringt fra tromsø tidlig i dag, og da var det to egg som var befruktet. Så deilig at det har gått bra så lang.

Innsetting på mandag - og så er det i gang med ventetiden igjen, det er det verste synes jeg.

Får krysse alle fingre og håpe at det går bra.

Blir kjempespennende å følge med framover...

Lykke til med uttak og innsetting til alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...