Mamma til lille M&L Skrevet 2. mai 2008 #1 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg studerer sosionom, og skal til høsten begynne på mitt 3. og siste år. Jeg har termin 10. oktober, og skolen begynner i slutten av august. Da jeg var og snakket med veileder, fikk jeg beskjed om at klassen skal ut i praksis allerede 1.september, og at uken før dette bare var praksisforberedende, så hun mente det var unødvendig for meg å i det hele tatt møte opp på skolen, da de ikke kunne "kaste vekk" en praksisplass på meg. Hvordan gjør jeg dette i forhold til lånekassen? kan skolen skrive en begrunnelse for at jeg må gå tidligere ut i permisjon? redd for at ting skal gå i stå så jeg ikke får penger fra lånekassen i permisjonstida mi.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137628311-ang%C3%A5ende-permisjon-fra-skolen/
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 2. mai 2008 #2 Del Skrevet 2. mai 2008 for at du skal få fødselsstipendet når du tar ut permisjon tidligere enn 3 uker før termin må du få skolen til å skrive en begrunnelse for dette ja. hvis du ikke får skolen til å gjøre det, starter du bare semesteret som vanlig, og går ut i permisjon 3 uker før termin. da har du alt ditt på det rene. men siden det er skolen som mener du bør ta permisjon fra starten av semesteret siden du likevel ikke kan få utrettet så mye så bør de kunne skrive en begrunnelse for dette. snakk med studieveilederen din igjen å få de til å skrive denne begrunnelsen, og send inn til lånekassen. snakk også med lånekassen etter at de har mottatt brevet fra skolen, slik at du er sikker på at alt er i orden. dersom det ikke blir godkjent av lånekassen, søker du bare permisjon i "riktig" tid på skolen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137628311-ang%C3%A5ende-permisjon-fra-skolen/#findComment-137631149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå