Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 -De første 3 månedene var jeg sykelig redd for at det var hår i maten. ar helt besatt. Spiste kun mat som var "oversiktlig", som kjøtt med poteter til... Spagetti med kjøttsaus og kjøttdeig var verst! -Hadde dilla på sånne is man fryser selv. Pleide å hente fem i slengen, spise dem fort og så hente fem nye. trodde det var heeelt normalt... (Hetetokter til tusen) -Begynte å grine fordi sambo glemte at vi skulle kjøre innom McDonalds. Sa ikke noe når han kjørte forbi, bare grein...
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Forrige gang; Våkna midt på natta og insisterte på at mannen skulle dra og kjøpe pommesfrittes, og ha på MASSE pommesfritteskrydder. Og kjøpe vaniljesaus. For det måtte da være digg oppå?!?! Dette svangerskapet; vel, mye grining for tullball egentlig. Som feks den lyktestolpen jeg trodde jeg kjørte på i sted... Uten å ha gjort det... OMG:p
Trebarnsmamma30 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg var veldig plaget av kvalme, og klarte ikke lukter spesielt i starten.. syntes det luktet grusomt av det nye vitrineskapet vårt, og skinnsofaen blant annet. Når jeg gikk inn i stua om morgenen og kjente alle de ekle luktene av møblene, måtte jeg springe på do å spy... Høres jo helt koko ut:) Og ble skikkelig kvalm av lukta på kjøkkenet hvis mannen hadde stekt seg mat, da måtte han vaske opp med en gang etter seg og lufte ut ellers begynte jeg å kaste opp..gøy for han å spise ja:) Satt å grein i sånn ca en halvtime om kveldene etter jeg hadde sett dagens cold case episode..haha.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Samboeren min hadde en deltids jobb på Mix etter skolen, og de 4-5 første månedene jeg var gravid så klarte jeg ikke å gå inn på jobben hans, for ble skikkelig kvalm av hamburger lukten, og hvis jeg så noen spise hamburger så holdt jeg på å spy. Mmen det rare var at jeg reagerte ikke sånn på mcDonalds sin hamburgere, de klarte jeg å spise for de var jo sååå god da jeg var gravid
(0_o) Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg var helt avhengig av sånn mr freeze-is, men bare de turkise. Og lionsjokolade. Ellers grein jeg for de teiteste ting. Hver gang jeg åpna klesskapet og så alle klærne jeg ikke kom inni lenger ble jeg fryktelig trist.tror ikke jeg gjorde så mye sykt egentlig, men... Da fødselen var igang og veene var på plass og det var på tide å dra på sykehuset insisterte jeg på å gå i dusjen og shave meg både på legga og nedentil før vi dro Her skulle det ikke være noe rusk i buskaset (eller no'), nei! Hehe, fy som jeg styra med den store magen ;o) Og to lag med ekstra vannfast mascara, i tilfelle jeg begynte å gråte... Hehe, "i tilfelle jeg begynte å gråte", ja. Jadda, jeg skulle bare visst... Og jeg kjefta sambo huden full hver gang han ville lage mat som inneholdt ost, for ost var ekkelt og absolutt ikke menneskemat ihvertfall! Kasta opp hver gang jeg prøvde å spise ost, det være seg pizza, ostesaus, ostepop, ostebriks osv. Klarte bare rett og slett ikke smaken/lukta. Så jeg spiste pizzabunn og sambo fikk osten og fyllet som satt fast i den. Og da jeg på et grillparty fikk servert pølse i brød og tok en bit av den, oppdaget jeg at det var en ostepølse...den biten kom så fort ut av munnen igjen at jeg bommet på tallerkenen. Pinlig. Ellers elsket jeg lukten av kjeller. Heh... Hver gang jeg var hos foreldrene mine måtte jeg ned i kjelleren og sniffe litt
Lillesnuppis Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Sto opp ved 3 tiden på natta for å lage meg risengryns grøt. Måtte ha det hver natt. Så sto jeg i kjelleren å snusa inn lufta. Lukta så godt der nede. Til slutt satt naboen ned en stol så jeg kunne sitte der lenge :-) Paprika potetgull og salte frosker med pulver inni. Gråt for den minste ting. Skulle på bursdag til tante å spurte om det var mere film igjen i kameraet. mamma sa nei.. Det var nok til å begynne å gråte. ( snørr å tårer) Utrolig hva man kan finne på når man er gravid. Å for noen rare lyster man får Hehehehe Syns egentlig litt syndt på pappaen som være sammen med oss :-) Å ikke nok med det, men på fødestua får dem skylda for at det er dems skyld. Hehehehe Hadde vi ennå ha kryssa det vi hadde så hadde det ikke skjedd Hehehehehehehehehehehe
Norwegian by injection Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde dilla paa sand, aske og grus.....tuller ikke....elsket aa sitte der med et glass fra peisen med en skje....spiste det som is! Flaut men sant!!
Ulldott Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Jeg grein som en unge fordi mannen min hadde tatt sterk saus på kebaben min... "Du må vel for f*** (jeg banner normalt aldri)vite at jeg har halsbrann og ikke kan spise sterk saus!!!!!" så hev jeg hele kebaben ut vinduet (vi satt i bilen). Tolket det videre dit hen at han ikke var glad i meg lenger... Hadde han vært glad i meg hadde han visst det. Jeg var sur i flere dager pga den sterke sausen.
BettyBoob Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 hehe, må flire jeg var ikke så ille, men hadde et par episoder som var litt teite: fikk ikke låne bilen til pappa for å dra på stranda - da begynte jeg å hylgrine. og da motoren i min egen bil døde brått begynte jeg å tute - ikke fordi det var kjipt å måtte fikse den, nei da. men fordi bilen "døde". Har kjørt denne bilen lenge og har et litt nært forhold til den hehe...pappa satt inn ny motor han! ellers hadde jeg en periode på 4-5 uker hvor jeg ikke kunne spise noe som helst med fett i. Ble en sunn periode med mye kylling, ris, salat ol. kunne ikke spise, saus, ost, drikke brus eller noe!
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Jeg sov jo ikke de siste mnd, en dag hadde en trost plaget meg så vanvittig med å holde meg våken, at jeg gikk ut i bare truse og skjorte , klokken 4 på natten og skjelte ut trosten. Det flaue var at naboen kom ut. Huff og huff. Jeg så nok fin ut der jeg sto i truse, sykehusskjorte, flip flops og hret til alle kanter.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Så på fil og noen spiste vaffler... Sambo skjønte jeg hadde lyst på og lagde vaffler til meg kl 12 på natta. Da jeg fikk servet vafflene,begynte jeg og hikste... Ble så glad for det var akkurat sånn vaffler jeg likte. (lite stekt) Ble bare så glad.. hehe Våkna til omtrent samme tid hver natt en periode og måtte ha et glass melk. En dag var det tomt for melk. La meg igjen og begynte å gråte. Sambo våknet og synes så syn på meg at han dro på shell og kjøpte melk. At jeg lot han gjøre det?? Hehe
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Klarte heller ikke lukten av taco eller hvitløk. Ble ordentlig uvel og kvalm. Sambo skulle lage spaghetti en dag og tok taco krydder oppi kjøttdeigen. Klikka.. han måtte da vite at ikke jeg likte det! Ble sint og kasta steikepanna med kjøttdeig i søppel sjakta. Psyko...
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 -spiste vaffler til frokost ,lunch og kvelds,store deler av svangerskapet -ble dårlig av chiken tandorry lukt.. holdt på å spy hver gang jeg kjente den!! og søstra mi som bodde med oss for en liten periode laga det så ofte hun kunne.. hater den lukta den dag i dag.. :/ -satt og hylgrein hvergang jeg leste fødselshistorier på bim..syns det var såå fint...selv om de hadde skrevet at det hadde vært en forferdelig fødsel..
Minesmå:)+en til! Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Jeg insisterte på å fylle bensin på begge bilene våre, og gjerne litt ofte hele graviditeten. Elska bensinlukt! Så var det gress da... var ute å sniffa da samboer klipte plenen også... namme!
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Jeg likte plutselig epler, aldri likt d..... Våkna ørten ganger pr natt for å ta beina i iiiiiskaldt vann i badekaret (var hg på sommeren) husker ik så mye....fortreng d meste )
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Hehe...med nr 1 hadde jeg dilla på Honningmelon, og jeg brekte meg og spydde nesten hver gang jeg lukta kyllinglukt ( noe som var LITT kjedelig siden jeg jobba i butikk med kyllinggrill). Med nr 2 hadde jeg dilla på saftis, og da helst de grønne i First price pakkene :-D Jeg hadde også dilla på chilinøtter og taco! Med nr 3 så spydde jeg første halvdel av svangerskapet og var stort sett grinete og tygde lovhearts pga halsbrannen på slutten.. Og søyt og klagde min nød her inne da....hihihi.....
Mamsen og lillegutt Skrevet 2. mai 2008 #18 Skrevet 2. mai 2008 kanskje ikke så sykt,men jeg brakk meg hver gang vi åpnet kjøleskapet hjemme... Så fikk jeg det for meg at det måtte være den hjemmelagde røykelaksen vi hadde der. så sambo fikk ikke spise den,for jeg frøs den ned.... Fremdeles så luktet det i kjøleskapet, og da tenkte jeg at det vas laksen som luktet fra frysen(har sånn under kjøleskapet) så derfor kastet jeg den....Stakkars sambo fikk den ikke(pappan hadde laget den). Ingenting hjalp og vi vasket kjøleskapet men vet ikke hva det var. Jeg måtte ha bare pålegg som ikke skulle inn i kjøleskapet og brakk meg i stuen hver gang sambo åpnet det...hehe.... Så hadde jeg dilla på osterundtstykke som var fylt med ost og skinke. kjøpt på bakeri....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå