Gå til innhold

oljefylt ovn, panelovn eller varmelist?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi driver med rommet til vesla nå og jeg lurer litt på hva vi skal henge på veggen av oppvarming....

Skal vi velge en ovn som er fylt med olje, de er jo mere allergivennlige, men kan de sprekke og lekke slik som de som står på jul ute på gulvet???

Eller skal vi ha "vanlig" panelovn eller slike varmelister?

Rommet er ikke stort så trenger ikke en gedigen ovn akkurat :-)

Noen har noen vettuge tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også tenkt på det. Vi holder også på å pusse opp.

Jeg hadde ikke fått ro i kroppen med oljeovn. De stoler jeg ikke på i det hele tatt.

Vi tenker å kjøpe en vanlig panelovn, har heller ikke store rommet, så det holder med en liten en..

Ikke akkurat tips, men min mening fikk du i alle fall.. :) hehe

Skrevet

Et tips til dere, kjøp for all del panelovn/listovn (er det samme)

Disse er SIKRE i forhold uansett tester på oljeovner... Tro meg! Jeg jobber med dette og vet bakgrunner osv, og kan si at oljeovnene skal man IKKE gå ifra, Så fort du setter på den ovnen, må du være tilstede hele tiden.... Dette er jo ikke hyggelig, hvis du må være på barnerommet ditt hele tiden pga ovnen;)

Denne er ikke sikker i det hele tatt....

Dette er det mange som ikke vet, og betjeningen i butikken informerer heller IKKE om dette, fordi de er redde for å ikke selge....

Dette gjelder elkjøp, expert lampebutikker osv..... Som selger dette!

Skal dere velge ovner på veggen, kan jeg anbefale glamox sine ovner, grei pris, og brannsikre... Norsk produsert og 5 års garanti, de kunne gitt dere mer, men pga norsk lov, får de ikke gitt lenger garanti!! (jeg jobber IKKE for glamox asså) hihi

Når det gjelder str på ovnene dere skal velge, så velg en som dere selvfølgelig får plass til, men tenk på KVM. Er det generelt varmt i huset, så ikke ta det som skal dekke hele rommet. Dere har watt på ovnen som skal dekke et så, så stort rom.....

EKS PÅ DETTE:

Her på østlandet beregner vi 70-80W PR KVM, andre steder i landet 80-90W PR KVM.

Et annet tips, kan være å bruke digital termostat enn vanlig termostat, dette fordi da kan man legge inn program, uke for uke osv, på dag og natt temp, da har man i tillegg mer kontroll og sparer mange kr i året på energi. Denne koster da litt mer enn vanlig termostat, men på et år sparer dere disse kr inn igjen. Vanlig termostat koster et sted mellom 150-200 kr, og digital koster rundt 7-800 kr;)

VELDIG kjekt på et barnerom, og å anbefale...

En ovn på et ca mål, er feks 400W panel ovn: 35CM * 50CM

600W ^ : 35CM * 65CM

Håper dette var til nytte.. Langt, men ville få med en del info;)

Lykke til med dette videre;)

Skrevet

Hei Bjørnen!

Jeg har iallefall opplevd lekkasje fra oljeovn og det er ikke kult! Fikk vasket leiligheta for 45.000,- på forsikringen, men finner enda hvite ting i kjøkkenskapet med et svart filmlag av olje på. Og en del listverk i taket må vi rett og lsett bare male på nytt, det kommer aldri til å bli rent igjen.. Vi skiftet ut alle de tre oljeovnene vi hadde og kjøpte panelovner.

Vil absolutt råde deg til å droppe oljeovnene!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Tusen takk jenter!

Kjekt med et forum hvor man kan spørre om slike ting :-)

Setter veldig pris på alle svarene jeg har fått!

Klæm

Skrevet

Hva med sånn stråleovn?

De har både sånne vametråder nede + vifte ved behov.

Er de sikre/trygge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...