Gå til innhold

Herregud.. Hva er dette for noe?! Hjertet mitt dunker skikkelig fort plutselig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare to-tre dunk av gangen. Og skikkelig ekkelt!

Skrevet

Ja, vet det er skikkelig ekkelt.

Er plaget med det jeg også, men varer lengre hos meg.

Er du mye stressa for tiden?

Skrevet

Endel ja. Gravid i uke 8 og alt jeg putter i meg kommer opp igjen. Så endel stress pga det.

Har det noe med stress og gjøre?

Skrevet

Jeg har ofte "dobbelslag" når jeg er stressa, urolig, nervøs, sinna, eller redd....vet hvor ekkelt det er.

Skrevet

Du, har du hypermesis?? I så fall så synes jeg du skal snakke med en lege, får du i deg nok drikke?

Jeg ble lagt inn pga at jeg var dehydrert, opplevde mye dobbelslag den tida.

Skrevet

Okay, da er det sikkert noe med det og gjøre! :) Takk dere! :)

Skrevet

kan nok ha med stress igjen.

Når jeg tenker tilbake på svangerskapet mitt, så kan jeg huske jeg var plaget med hjertebank.

Men jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme, klarte ikke få i meg noe de 4-5 første mnd.

var innlagt på sykehus 2 ganger for intravenøs behandling.

Kroppen var nok ganske stresset da, og derav kom hjertebanken.

hvis det plager deg mye, kan du jo kontakte lege og høre med han:)

God bedring i hvertfall.

Skrevet

Har ikke vært hos lege enda, så vet ikke om jeg har dette. Men det er ekstrem kvalme? Eller tar jeg feil nå?

Jeg får ikke i meg noen ting. Går og tenker på hva det blir best smak av når det kommer i retur igjen. Klarer ikke og holde på noe.. Nå kommer tilogmed vann opp igjen. Så ikke mye drikke eller mat i kroppen min lenger nei.. :(

Skrevet

Du, da synes jeg du skal kontakte lege senest i morra tidlig! Du har typisk hypermesis, kvalme 24/7 og kaster opp er faktisk ikke bra for hverken deg eller spira. Jeg dro det for langt, de skal ikke du gjøre. Det er faktisk farlig å bli dehydrert og man skal gjøre noe før det skjer.

Hvordan er huden din hvis du feks klyper deg i arma, "står den" litt igjen?? Er du tørr i munnen, gått ned i vekt? Jeg gikk ned 8kg på 2 uker.

Ikke vent i hvertfall, det finnes hjelp mot dette og funker ikke det så får man intravenøs næring og veske så lenge man har behov for det.

Skrevet

Klarer du ikke få i deg noe?

Skrevet

Den kvalmen er helt forferdelig.

Jeg gikk ned 10 kilo i svangerskapet i stedet for å legge på meg.

Kontakt lege, viktig å få i seg væske.

Jeg levde på vannmelon en periode etter sykehus innleggelsene.

Det som funket best for meg var akupunktur.

Anbefaler på det sterkeste.

Tok noen uker med behandling før det hjalp, men det var fordi jeg hadde gått med det så lenge, men funket til slutt.

Kastet opp hver dag hele svangerskapet, men klarte å leve nogenlunde normalt etter akupunkturen.

Viktig med mye ro og hvile, og ikke å stresse.

Skrevet

Okay! Kanskje lurt og ringe legen i morgen da ja. Var bare hos jordmor sist, vil det denne gangen også. Må man til legen for og få hjelp med dette?

Huden er helt normal når jeg klyper meg, men tørr i munnen har jeg vært en stund! Vekta vår er ødelagt, så får ikke veid meg.

Jeg tror jeg tar noen telefoner i morgen jeg da! Høres ikke fristende ut og ligge på sykehus med intravenøs næring hvis jeg kan slippe det:)

Blir ganske utkjørt om dagene når jeg i tillegg har en aktiv gutt på 13mndr hjemme og ingen næring i kroppen..

Skrevet

nei, eneste jeg har klart og "holde" på hittil er dundersalt.. Ikke akkurat så mye næring i det..

Vannmelom har jeg ikke prøvd enda, lurt! :) Ellers har jeg nålskrekk som bare rakkern! Hehe.. :)

Skrevet

Det der veit jeg om ja.....jeg hadde ei på rundt året da jeg var dårlig...samboeren måtte ta mye fri, og svigermor passe ungen da hun hadde fri..og så hadde jeg en 8åring som også trengte meg.

Bra huda ikke "står", det gjorde den her. Kansje er du så heldig at du slipper innleggelse, en tro meg, må du så er det eneste løsningen faktisk. Veske og næring må du ha. Ga seg heldigvis i andre trimester her...og jeg fikk noen tabletter som faktisk funka, var kvalm, men kasta ikke opp når jeg tok dem.

Husker selvsagt ikke hva de het nå da...men spørr legen!

Og ja, du bør dra til lege med dette!

God bedring, veit hva du går igjennom...det er fælt, men heldigvis vært det!!!!

Klem

Skrevet

Okay! Da ringer jeg legen i morgentidlig! :) Får håpe de har noe ledig før mandagen.

Tusen takk for hjelpa! :)

Skrevet

Dette KAN ikke vente til over helga, ikke undedriv det når du ringer i morra. De skal ha akutt timer faktisk. Hvis ikke får du dra på legevakta.

Klem

Skrevet

Nei, det er det ikke så mye næring i.

Vannmelon er faktisk ikke så ille å kaste opp.

Og du får jo i deg en del veske hvis du klarer å holde på den.

Bestill deg legetime og ta med en urinprøve (morgenurin)

Legen min målte noe som heter ketoner i urinen, hadde mye av det og ble lagt inn.

Det har vist noe å si på hvor mye/lite næring du har i kroppen.

Lykke til videre, håper du slipper å slite så lenge som jeg gjorde.

Og det er jo absolutt verd det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...