Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Navnet må begynne på C. Kan IKKE være Cathrine, Carina, Catarina, Cathinka, Christine/a, Caroline, Camilla, Christian, Christoffer eller Colin. Det er kjempe vanskelig å finne fine navn når alle disse er brukt opp. Carna Josefine er oppkalling, men er litt usikker på om jeg liker det - litt uvant. Hva synes dere? er også litt usikker på Carsten. Casper er jeg heller ikke helt fortrolig med. Har en Christoffer fra før, og er veldig glad i det navnet!!! har også en liten Camilla :-) Dersom vi velger et helt annet navn, hva passer sammen med disse?
volve Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Clara er nydelig, synes jeg og Clara Josefine går veldig fint! Carna er et litt merkelig navn etter min mening. Carsten er veldig fint, eller hva med Carl?
Gåsevåse Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg liker Carsten. Der et solid mannsnavn. Casper er også fint, men litt for trendy? Jentenevn på C: Camelia - ligner kanskje litt for mye på din Camilla? Celina er det jo mange som liker... Cilja med C? Cornelia - Hva med Carl hvis det blir gutt?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Christoffer og Camilla er nydelige navn, jeg synes Carna er i en litt annen sjanger - selv om oppkalling er koselig. Likte veldig godt forslaget med Clara Josefine
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Cato Clas Claus Cedrik Casper Christer Constanse Cornelia Catrin Clara Carita Mine favoritter her er Clara og Clas evt. Constanse og Claus
mamma til Isak Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg synes Connie er et finfint navn. Casper på gutt. Synes det har vært en fin kombinasjon.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Christoffer, Camilla og Carsten - helt perfekt! Carsten er så flott! Casper er hundenavn/pinglenavn... Christoffer, Camilla og Carna Josefine - Carna er så utrolig vakkert og oriiginalt! Håper inderlig dere velger Carsten eller Carna - nyyydelige og flotte navn!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 dere er nå så snille :-) takk for gode forslag og meninger! Tror jeg liker Carsten, må bare venne meg litt til det. Men jentenavn er vanskelig. Clara minner meg om Klara Klok... næh kan ikke hete det :-) og er litt enig om at Carna kanskje er litt rart og anderledes enn Christoffer og Camilla. Hmm...kanskje Carol Josefine? Er ikke så glad i Celine (rart hvordan man forbinder navn med personer man kjenner). Hva med Cecilie, Cilie, Cerelia....åhhhh - blir sprø, men har god tid ennå heldigvis. Har bare så vidt fått bekreftet spire i magen :-)
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Carol er vel så "rart" som Carna i så fall:-) Jeg synes det blir litt for Christmas Carol og kunne aldri brukt det selv. Christoffer og Camilla uttales jo begge som K, derfor synes jeg ikke Cecilie/Celine (som uttalles mer som S) passer så godt inn. Hva med: Carsten - mitt desiderte favorittnavn (som du sikkert har fått med deg, hihi Ellers synes jeg Christoffer, Camilla og Caroline er flott sammen.
VenterNummer2 Skrevet 3. mai 2008 #14 Skrevet 3. mai 2008 ...og blir d gutt ville jeg vurdert Conrad. Carmen er forresten også et pent jentenavn på C. lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #15 Skrevet 3. mai 2008 Hmm... Conrad er ikke så værst og heller ikke Carmen - men blir det kanskje litt spanskt? Constanse er også søtt men høres ikke helt norskt ut? Av guttenavn så liker jeg nå: Carsten, Casper, Clas og Conrad. Jentenavn: Caroline, Carna?, Constanse, Carmen og Christina. Jeg skulle opprinnelig ikke bruke Christina (litt likt Christoffer), men liker det likevel. Takk nok engang alle sammen:-)
Jannamor Skrevet 3. mai 2008 #16 Skrevet 3. mai 2008 Her kommer et utvalg av navn på c. * er mine favoritter til christoffer og camilla Clara* Caia* Caisa* Celia Cina Caspara Camelia Carina Charlotte Christin Carla Carmen Cassandra Christiane* Cecilie Cilje Celander Cedrik* Calvin Carosander Caspian* Cedolf Christer Cil(l)ian Colbjørn Cornelius* Conrad* Curt
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #17 Skrevet 4. mai 2008 Takk for mange fine alternativer. Jeg er litt umulig jeg da, og enten forbinder jeg navnene med noen, de er oppbrukt i familien eller så synes ikke jeg helt at de passer for akkurat mitt barn selv om det er ok navn. Av alle navnene du listet opp så er det nok bare Cecilie, Conrad og Caspian som kan være aktuelle. Liker Calvin, men er redd gutten vil gå for Calven.... Det står for øyeblikket mellom Carsten og Casper av guttenavn, og Caroline, Constanse og Carna tror jeg.....kanskje også Carmen....
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #18 Skrevet 4. mai 2008 Carsten, Carsten, Carsten! ... så synes jeg Cornelia er aldeles nydelig!!:-) Christina blir for likt Christoffer... Carsten & Cornelia:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #19 Skrevet 4. mai 2008 Vær obs på at Carmen fort kan bli "vinduskarmen".. Det er ikke så kult, liksom Liker Carsten og Cornelia. Det er pene navn til Christoffer og Camilla. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #21 Skrevet 4. mai 2008 Hehe... chili con carna...? carnaval? litt skeptisk til det navnet, men hva med bare Cara? Originalt, fint, og så får du kalt opp bittelitt
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #22 Skrevet 4. mai 2008 Ja, det var jo en god ide. Cara er jo fint! Cara Josefine?
studdis Skrevet 4. mai 2008 #23 Skrevet 4. mai 2008 Casper og Cara er fine navn. Constanse også. Litt usikker på Carsten. Liker ikke Carmen, Carna, Clara....
MariaShira Skrevet 5. mai 2008 #24 Skrevet 5. mai 2008 carna blir for meg litt for likt kjøtt, altså carne. Høres ikke ut som et navn. Carsten er stødig! Cornelia som noen har foreslått er fantastisk flott og passer fint inn.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #25 Skrevet 5. mai 2008 Carna er kjempe fint. Jeg liker også Carmen veldig godt og har aldri tenkt på at det blir likt vinduskarmen. Jeg liker ikke Carsten så godt, men syns Casper er nydelig. Caspian er også søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå