tato Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har nå vasket vogna til førstemann, tatt av alt trekket og vasket i maskinen og satt på igjen, og synes igrunn vogna er helt grei jeg. Den er fra 2004, Teutonia Mistral, og jeg var kjempefornøyd med den vogna. Eneste problemet med den er at den er svart, og det kan bli varmt til en baby i juli.... Men det virker som om alle kjøper ny vogn, er jeg kjip som ikke tenker å gjøre det? Det er ikke det at vi ikke har råd, synes bare det er litt unødvendig å bruke 5-6000, når vi allerede har ei vogn...
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg kommer ikke til å kjøpe ny vogn, det vil si jeg må nok ha en tvillingvogn siden snuppa er vel 17 mnd når neste kommer. Vogna jeg har til 1. mann er faktisk til og med kjøpt brukt....
gullegget Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg hadde samme vogn til en og to. Men har kjøpt ny til nr 3, vogna var blitt så slitt.
Maren - på overtid Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Jeg ønsket meg ny vogn, og har kjøpt en til nr 2... Men vet at det er langt fra "alle" som gjør det.
Mamma til snart 4 Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Vi skal ikke det, er ikke grvid med nummer to enda da, men vi kjøpte emmaljunga edge i fjor sommer, og den ser fortsatt ny ut så her skal den samme brukes, ikke vits i å bruke masse penger på ny vogn, men siden jenta vår er 6 mnd nå å det skulle komme en ny spire ganske snart så kjøper jeg tvilling vogn og selger den første;)
simba>>>3gutter Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Nei vi kjøper ikke ny vogn til nr to, den vogna vi har etter nr 1 er nesten like fin og vi er fornøyd med en. Kunne kanskje ha kjøpt nytt hvis vi hadde vært misfornøyd eller at vogna hadde vært veldig slit. Vi har samme type vogn som deg, men enn 2005 modell
isprinsessan Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Vi kjöper ny vogn pga. den forrige lå i bilen vår som ble stjålet i jula for ett år siden. Men hadde ikke dette hendt tror jeg at jeg hadde hatt lyst på ny allikevel. Den var også fra 2004, men har skjedd ganske mye på 4 år, pluss at jeg ikke var helt fornöyd med den vi hadde. Ps: vi hadde svart vogn til juni-baby, ikke noe värre farge det enn andre mörke tror jeg. Bare ikke legg disse forferdelige helseteppene over suffletten. Synes absolutt ikke du er kjip, så lenge dere er fornöyd med vogna er jo det det viktigste. Jeg selv synes det er kjempegöy med vogn og gleder meg virkelig til å trille den nye vogna. Särlig siden den har alt jeg savnet med de to forrige vi hadde. Förste ble solgt pga. misfornöyd.
MadameMimm Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Vi skal ikke kjøpe ny vogn, lillegutt sover like godt i vogna som storebroren brukte, som han ville gjort i en ny og mer moderne vogn. Nå får jeg det til å høres ut som om vogna er 10 år gammel, men den er bare 3(: -
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 vi venter nr 3 nå, og vi kommer til å bruke samme vogna som vi kjøpte til nr 1 vi.... Ei simo kombivogn kjøpt ny i 2004.. Den er helt grei, synes faktisk det er litt stas at alle bruker samme vogna... blir nok ikke å selge den heller - er ikke så mange som vil kjøpe ei "så godt brukt" vogn uansett :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Vi har ikke kjøpt ny vogn til barn nummer 1 en gang vi. Fått min søsters vogn som har vært brukt til 2 barn fra før. Vi sparer de pengene vi kan for vet at det blir mange utgifter på annet fremover alikavell :-)
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 vi bruker samme vogn. kjøpte emmaljunga i 05 til nr en og den ser like ny ut. har holdt seg kjempefint.. syntes det er litt stas å bruke samme vognen til den nye babyen å jeg da men. brukte bagen på den i 6-7 mnd og sporstvognen litt sånn nå og da. ellers har den bare stått i barnehagen til soving. så den har jo ikke blitt brukt sååå mye sånn sett heller. jeg har andre vogner som jeg bruker til å gå tur med, eller om vi skal på shopping osv. veldig fornøyd med emmaljungaen da. syntes bare at den var litt slitsom å drasse på når jeg gikk over til sportsdelen og ungen ble større. men veldig stor og fin bag til babytiden og stor og fin sportsdel til å sove i ettepå. så vil ikke bytte den ut med en ny duo.
maria isabell Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 hadde eg vert førnøyd med vogna mi,hadde eg nok hatt den til alle ungene så lenge den var sikker og ikke utslitt...har så lyst på ny vogn til nr 2..liker virkelig ikke vogna mi....min kjære vil ha vogna,så da må vi vel det...har så lyst på søsken vogn...
Gulp Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Vi har ikke tenkt å kjøpe ny vogn. Har en bagvogn, og en sportsvogn, og har kjøpt sånn søskensete, siden de blir litt tette i alder. Men om det funker er en annen sak. Har også lyst på paraplytrille til eldstemann i sommer, og har ikke plass til et helt arsenal av barnevogner;) Men hva vi ender opp med får vi se....
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Vi kjøper ikke ny vogn til nr 2, har en emmaljunga duo fra 06 og en bugaboo cameleon fra 07 holder lang vei, buggisen er den ultimate vogna så om vi skulle hatt ny så hadde det bare blitt 08 modellen av den. Vi skal muligens ha nytt trekk da, men det koster en tusenlapp bare..
Fuglehjertet Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Vi kjøper ikke vogn, har kombivogn fra simo og en liten careno-trille (til småturer og til å sove i barnhagen) fra forrige, og trenger ikke nytt.
mai mammaen til to Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 eg har kjøpt ny. men det er fordi vi får gutt denne gangen. og har rosa vogn fra før
Tomtetroll Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Vi kjøpte ei emmaljungavogn sist, og det var bare 18 mnd siden.. Her kjøper vi ikke noen ny vogn. Det var planen hele tiden siden vi kjøpte en vogn med kvalitet.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #18 Skrevet 2. mai 2008 vogna jeg har ble kjøpt brukt for 10 år siden, + at noen har lånt den etter at sønnen min brukte den. så her regner jeg med det blir ny vogn ja. kan vel si at den er så slitt og umoderne at den skriker.
marien - FØDEKLAR! Skrevet 2. mai 2008 #19 Skrevet 2. mai 2008 Vi hadde samme vogn til nr 1 og 2, men det blir ny vogn på nr 3 da vi mistet det meste i brann i fjor. Dermed blir det litt som å begynne på nyt denne gangen. Trenger plutselig seng, vogn, osv osv. Har store planer om å tråle finn.no etter pent brukt utstyr i og med at dette definitivt er sistemann....
ormeynglet Skrevet 2. mai 2008 #20 Skrevet 2. mai 2008 Vi har kjøpt ny vogn til nr. 3 som kommer i sommer. Har også hatt Teutonia Mistral til de to andre, men til forskjell fra deg så var jeg aldri fornøyd med den vogna!! Irriterte meg hver dag, så da jeg fant ut jeg var gravid igjen så var saken grei. Har kjøpt en Emmaljunga Mondial og er strålende fornøyd. Hadde ikke kommet til å kjøpe ny vogn hvis jeg hadde vært fornøyd med den vi har.
volvo-mamma Skrevet 2. mai 2008 #21 Skrevet 2. mai 2008 nei ikke jeg er fornøyd med den vi har fra nr to så den blir brukt til nr 3. men hadde ny vogn til nr 2. kjøpte brukt til nr1. og så er det 5 år mellom dem så ja trengte ny vogn
Novemberbolle Skrevet 2. mai 2008 #22 Skrevet 2. mai 2008 Ja, vi kjøper ny. Dette fordi vi har erfart at vognen vi har(altså en simo kombi) er stor og tung, og tar mye plass i baggsjerommet. Derfor ønsker vi en som tar mindre plass, og er lettere å trille. Tror det vil lønne seg når en familie på fire skal på biltur.. Dersom vi ikke hadde hatt råd, hadde vi fortsatt brukt simoen. Den er knappe to år, og så god som ny.... Så ja, har litt dårlig samvittighet for ikke å bruke den lengre..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 2. mai 2008 #23 Skrevet 2. mai 2008 ja jeg har kjøpt ny vogn til nr 2, men det er fordi den gamle vogna står igjen hos pappaen til eldstemann(var foreldra hans som kjøpt vogn til oss sist) men ville nok uansett hatt ny, siden jeg ikke var fornøyd.. nå har jeg kjøpt emmaljunga duo edge.. og gleeder meg til og trille:)
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. mai 2008 #24 Skrevet 2. mai 2008 Nå har jeg ikke født førstemann enda en gang, men vogn er innkjøpt med tanke på at den skal passe til nestemann også, uansett kjønn. Vi kjøpte en sort Emmaljunga Duo Edge, og fargen vil jo passe begge kjønn. Tror også kvaliteten er bra. Så sant den ikke blir veldig slitt, eller det viser seg at jeg hater vogna, kommer til til å bruke den til eventuelle søsken også.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 2. mai 2008 #25 Skrevet 2. mai 2008 Ville egentlig bruke Emmaljunga-vogna jeg kjøpte i 06 til neste som kommer i august, men tror vi kommer til å trenge en søskenvogn. Derfor regner vi med å selge Emmaljungaen. Skjer ikke det så beholder vi den + at vi kjøper en søskenvogn. Liker Emmaljungaen så godt som bagvogn. Men siden eldste skal være hjemme sammen med babyen og meg i permisjonstiden, så vil en søskenvogn være det mest praktiske. Hadde jeg ikke trengt søskenvogn, hadde jeg bare brukt Emmaljungaen en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå