Sonata08 Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Mener jeg har lest her inne om halsbrannsymptomer. Kan knapt huske å ha hatt halsbrann før, men i kveld har jeg det virkelig. Noen som har opplevd dette og vært gravide ?? (håpe håpe) Er over en uke til IKM så jeg er vel litt overivrig i min jakt på symptomer.
HH72 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Nei, det kommer mye seinere når fosteret er av viss størrelse og presser opp mot magesekken og spiserøret.
milla87 Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 hei...halsbrann kan være ett symptom under graviditet, grunnet hormoner osv.. men jeg tviler på at det er noe av de symptomene som kommer først.. men jeg er ingen ekspert..... Lykke til:)
gima Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Så absolutt!!! Det er et av de sikreste graviditetstegnene mine. Kom tidlig også... Har det spesielt om kveldene. Skal se du er gravid. Når eg IKM?
TusseMor07&09&14 Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Joda, det kan det faktisk! Jeg fikk det før jeg visste jeg var gravid første gang med lillegutt... vet ikke om 1 uker før IKM er tidlig, men at det kan komme som et tidlig symptom er jeg et levende bevis for. Andre gangen kom det også tidlig, før jeg tok test. Det kommer nok fordi den klaffen i spiserøret blir slappere pga graviditetshormoner vil jeg tro. Blir jo samme grunnen som at man får åreknuter det... ikke helt sikker på de medisinske forklaringene, men at det forekommer er jeg iallefall 100% sikker på;o)
Sonata08 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2008 Åå så spennende. Men min IKM er ikke før om ca. en uke, så er vel i tidligste laget.. (men jeg er veldig svimmel også og det har vært tidlig tegn før IKM for meg tidligere). Husker du når du merket halsbrann ?
Sonata08 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2008 Ja nå fant jeg flere nettsider som sier at dette kan komme tidlig og skyldes hormonpåvirkning. Håpe håpe :-) (selv om det nok er urealistisk tidlig)
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Med nr.2 og nr.3 var halsbrann først... FØR ømme pupper og positiv test...
gima Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Måtte sjekke dagboka mi- jeg hadde el rundt 5-6 april og har skrevet at jeg kjente halsbrann den 10. Halloooo- så tidlig. Kan jo være at el var tidlige for min del for har ikke helt kontroll etter SA. Men er nokså sikker på at el var 4, og det er legen min også....
gima Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Huff, jeg tuller visst bare i dag. Mente jo 4-5 april, men det skjønte dere kanskje?
Sonata08 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2008 Tusen takk Orkidè som sjekket med dagboken. Jeg er ikke mindre spent nå nei. Men ømme pupper har jeg ikke og det har jeg alltid hatt som første symptom tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå