Gå til innhold

Hvordan er det med magen??Dere i 9-10uke

Anbefalte innlegg

Er 9-10uker på vei..legen var ikke helt sikker når jeg var der..det som er ert at eg føler ingenting har skjedd de siste ukene..for noen uker siden kjente jeg mye rart nedi der..har også hørt at noen har begynt å få mage på denne tiden..Vet at det ikke nødvedigvis er normalt,men tenker at jeg burde kjent livmoren eller noe når jeg tar på den..Innimellom står magen ut og jeg tenker guu jeg har begynt å få nå..men når jeg presser litt på den er det ingenting..bare fett..hehe.Hvordan er det med dere andre som er ca.kommet like langt?

Fortsetter under...

Der er ikke normalt å kjenne livmoren i uke 9-10, du må nok vente noen uker til. Jeg er 13 uker nå og nå kjenner jeg min fordi jormoren viste meg med hendene mine. Men når jeg var hos legen i uke 10-11 så håpet jeg på å få høre hjertelyden, men da kjente han ikke livmoren min. På en av mine venniener så kunne de ikke kjenne livmoren i uke 11, men uken etterpå så hadde den kommet opp. Men alle er nok forskjellige.

I mitt 1:e svangerskap fikk jeg ikke mage før jeg var ca 4-5 måneder, nå har jeg fått den alerede. Det at du opplever at du har mage innimellom er kanskje pga av oppblåsthet som er veldig vanlig i begynneslen av graviditeten, har var plaget av det selv. Spesielt utover em og kvelden. Så om morgonen har den vart mindre igjen.

Vet at det er vansklig å vente på å få høre hjertelyden, jeg klarte ikke å vente så jeg gikk til gyn og fikk tatt innvendig UL. Var litt nervøs pga tidligere SA. Men så lenge du ikke hatt noen blødninger så er det sikkert fint med babyen din:)

Takk for svar!Det beroliget meg. Klarer nesten ikke vente med å få den magen vettu.Og nå er det meste av kvalmen gått over og så da er det ikke så mye som tyder på at jeg er gravid. Du svarte på andre ting som jeg ha lurt på inni meg og..dette med tidlig UL.Har utrolig lyst på det,men vet ikke hvor man kan ta det her i Bergen..har lest at de ikke tar før svangerskapsuke15 på noe private klinikker. Og kan tenke meg at visst jeg skal få det hos gyn må det være viktige årsaker til det. Var det ikke sånn med deg?Eller vet du om de som har tatt bare av ren nysgjerrigghet?Skal prøve å være positiv. Misunner deg litt som har begynt å kjenne,kanskje også se magen;)Er ikke lenge til det sparker:)

Så fint at mine erfaringer kunne hjelpe deg:)

Jeg var også veldig kvalm denne gangen, men det ble borte sån i uke 9-10 så bare forsvant det gradvis. Men man tenker jo altid det verste når en ikke føler seg gravid lenger..iaf har jeg tenkt sån. Tidlig UL kan du ta helt fra uke 6-7 (da tar de innvendig UL) tror jeg de kan se embryot og om det er en fostersekk og sån og selvf. størelsen på livmoren og sån. Når jeg mistet i Jan så gikk jeg til gyn som bekreftet at blødningene mine var en SA. Da sa han at jeg ikke trengte og betale noe. Men nå når det ikke var noe tegn på at noe var galt, uten bare min egen nysgjerrighet og lite uro, da trodde jeg at jeg kanskje måtte betale (og har lest at det kan koste alt fra 300-2000 kr og gå privat) men hun damen sa at så lenge jeg er gravid så var det gratis:) Så da var det jo ikke noe å lure på. Jeg bor i Porsgrunn så jeg aner ikke hvor el om det koster el er gratis i Bergen. Kanskje fastlegen el jordmoren din kan svare deg på det. Den vanlige UL er jo først i uke 17-19. Og det er så leeenge å vente til synes jeg. Men nå er det vår og snart sommer, det er deilig, føles som tiden kommer gå litt forter fremover da:)

Har funnet ut at det koster ja..hvertfall over 1000 å gå privat..men har jo ikke prøvd hos gyn på Haukeland sykehus..men jeg tror ikke de tar uten spesiell henvisning. Jaja..tror jeg bestiller hos privat jeg..er verdt pengene og har hørt jeg får tilsendt 13fine bilder på mail etterpå.

Ha en fin tid fremover. Håper på en oppdatering etterhvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...