Junebug Skrevet 1. mai 2008 #1 Del Skrevet 1. mai 2008 Hvor lang tid etter fødselen opplevde dere at bekkenløsnings lagene/smertene gav seg? Har problemer med å gå nå og ikke kan jeg bære og løfte, så lurer litt på hvordan i all verden jeg skal håndtere et spedbarn?! Regner jo med at plagene ikke kommer til å renne av akkurat i det barnet blir forløst..ting skal vel stabiliseres.. men snakker vi dager? Uker? KAnskje måneder?! Uæ.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137624193-hvor-lang-tid-f%C3%B8r-plagene-gir-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Del Skrevet 3. mai 2008 ser du ikke har fått noen svar. det er veldig individuelt når man bli bedre, jeg har hatt veninner som har blitt betraktelig bedre før de har forlatt fødeavdelinga. det er forresten vanlig å bli litt værre igjen etter 3-4 mnd, fordi man plutselig begynner å gjøre mye mere enn man er vant til. at man overdriver sin egen kapasitet. bare så du er obs på det. jeg fikk kronisk bekkenleddsyndrom, det har nå gått nesten 10 år siden fødselen og jeg er ennå ikke bra. men jeg prøver å fokusere på hva jeg kan gjøre, og ikke det jeg brukte gjøre før som jeg ikke kan gjøre. men skulle jo ønske at jeg var sofagris og ikke fjellgeit før jeg ble gravid, så har kansje ikke overgangen vært så stor. he he he:-)) jeg vil anbefale deg å gå til en kiropraktor som driver med noe som heter "total body modification". det hjelper kjempemasse. dessuten er det greit å få sjekket opp låsninger og slikt etter en fødsel. det er jo ganske hard medfart for kroppen å føde. jeg gikk hjem og la meg etter fødselen, tenkte ikke på å oppsøke hjelp, så jeg tror nok at jeg kunne ha blitt raskere bedre hvis jeg hadde gjort det med engang isteden for å vente så lenge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137624193-hvor-lang-tid-f%C3%B8r-plagene-gir-seg/#findComment-137641380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #3 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei, for min del så ble jeg betydelig bedre rett etter fødselen, men hadde bekkensmerter hver eneste dag til jeg ble gravid igjen (4 år senere). Nå er jo bekkenet helt krise igjen, men det er en annen sak. Men før jeg ble gravid igjen så begynte jeg på akupunktur, og det var mirakuløst bra for meg. Det var sånn at jeg ikke kjente bekkensmerter på flere dager av gangen. Og til og med etter at jeg hadde luket i hagen, gått på brostein, løftet og bært på min sønn på 18 kg og laget mat i to timer. Med en gang jeg er ferdig med denne graviditeten skal jeg hive meg på forsiktig trening av bekkenet (fått øvelser fra fysio) og akupunktur. men jeg gikk inn på sykehuset på krykker og ut av sykehuset uten krykker, så det ble betydelig bedre for meg bare ved å gå barnet ut av magen, og hormonene ut av kroppen (noen av dem i hvertfall). Jeg tror det er viktig å ikke har for høyt ambisjonsnivå i starten og bygge deg sakte men sikkert opp, og ta i mot all hjelp du kan få, også går det seg nok til. Men det er nok veldig lurt å gjøre som hun skriver over, å gå til kiropraktor og alt sånt!!! lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137624193-hvor-lang-tid-f%C3%B8r-plagene-gir-seg/#findComment-137651090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bekkenløsning Skrevet 11. mai 2008 #4 Del Skrevet 11. mai 2008 Mamma ble veldig bra etter 20 år.. Yippi! 2028 er jeg fin igjen;) Neida, det varierer nok etter personen. Fikk ei jente i 2005. Med henne hadde jeg mye problemer. Satt i rullestol den siste mnd før fødsel. Jeg var ikke helt bra da jeg ble gravid igjen. Men jeg fikk så mye positivt utav det:) Sett deg noen mål etter hvert når du blir bedre, ikke press deg. Jeg hadde mange ting jeg skulle oppnå etterpå, og da det gikk bra var jeg såååå glad! For eksempel satte jeg et mål om å gå en viss tur på ca. 4 km. Hadde ingen dato eller tid det skulle skje på, men den dagen jeg var klar for det, da gikk jeg. Jeg var så stolt da jeg hadde gjordt det, jeg ringte nesten til alle jeg kjente og fortalte dette:) Det var så gøy!! Jeg hadde og mange mindre mål før det, men det føles så godt å mestre en ting en ikke har klart på lenge;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137624193-hvor-lang-tid-f%C3%B8r-plagene-gir-seg/#findComment-137705514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå