Septemberprinsen Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er meldt opp til eksamen i et fag jeg ikke kommer til å ta dette semesteret; bør jeg da levere legeerklæring til skolen OG/ELLER lånekassen? Holder det med en legeerkæring, eller må en ha sykemelding? Og så til noe helt annet: ser at noen opererer med 29 uker (altså 100% dekningsgrad), mens andre nevner 39 uker (80% dekningsgrad): Jeg forstår ikke helt dette med 29 uker kontra 39 uker, kan noen være så snille å forklare meg dette?!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 du leverer sykemelding/legeerklæring til skolen din, lånekassen får automatisk beskjed av skolen. på min skole må man ha sykemelding, og det er like enkelt for legen din å skrive ut det som legeerklæring, så er bare å presisere at du må ha SYKEMELDING. men dette kan du jo sjekke med din skole, om du må ha sykemelding eller legeerklæring. disse ukene dine forstår jeg ikke. men foreldrepenger kan du få i 44 uker med 100 prosent dekning, eller 52 uker med 80 prosent dekning. dekningen går ut på pengene du får utbetalt. ved å ta lenger permisjon får du litt mindre penger. eneste jeg forbinder med 29 uker er pappaperm.. men poenget er nok det samme. altså ved å ta 80 % dekning får du lenger permisjon, men mindre penger utbetalt enn ved å ta litt kortere permisjon med full dekning (samme som du skulle fått i lønn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå