Gå til innhold

Noen som har peiling på bilmotor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi har krast motoren på bilen vår. Suzuki grand vitara. Den stoppet plutselig, og var heilt tom for olje. ingen oljelampe har lyst...Hjelp... Hvor mye koster en ny motor da???? Dette har vi absolutt ikke råd til nå. FORTVILET...

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du skrur om nøkkelen og motoren starter (bare prøv dette i noen få sekunder) så har dere sannsynligvis ikke ødelagt motoren. Hvis den starter, hell på olje. Hvis ikke.. så må dere nok ha ny motor ja. Jeg veit ikke hvordan det er i Norge, men her har vi "scrapyards" der man kan finne ganske så bra deler til bil, innkludert motor, for en veldig rimelig penge.

Skrevet

Den slår inn i ett sekund. Det rare er at han fylte bare 1 liter med olje, og da var den innenfor normalen. Rett før den sloknet, fikk den et høgt turtall. Får bare håpe det ikke er motoren...

Skrevet

Kan kanskje være starteren om den er vond å starte, eller rett å slett en annen "filleting".

Lekk i en oljeslange?

Skrevet

Håper det.Blir sprø av dette.Heldigvis åpent i morgen.Klare ikke tenke på noe annet før jeg vet...

Skrevet

hei, har typen her og han kan litt om motor....

Hvilken model er bilen?

Har du sjekket bensinfilteret? Var det rare lyder før motoren stoppet, vist det var det er det ofte motorras. Men siden den starter, rekner eg med at det ikkje er motorras....

Annonse

Skrevet

Etter å ha lest tråden her er det første mannen sier; "Registerreim". Koster fort en 25000-30000kroner.

Som han sier; "Ut ifra det hun sier høres det ut som det iallefall".

Skrevet

Kan fort bli veldig dyrt uansett om motoren er ødelagt eller ikke. Vet ikke hvor ny bilen er, men hvis det f. eks er registerreimen som har røket, og det ikke er veldig lenge siden den ble byttet så har denne en garanti. Det er jo veldig vanskelig for dere å bevise at ingen lamper lyste, så dette kan nok fort bli dyrt for dere uansett.

Skrevet

Det er en 2004 model, har ingen garanti da vi kjøpte den i utlandet. Har en bror som er bilmekaniker, som jeg har ringt ned i dag(bor 4 timer fra oss) Han synes det var vanskelig å si pr telefon selvfølgelig. Og rart at ingenting lyste. Bare diselmåler, som sambo fikk fyllt på. Men nå er batteri og alt flatt...

Skrevet

Ok, det er det som er skummelt med å kjøpe i utlandet:( Samboeren min er bilmekaniker, så skal høre med han når han kommer hjem.

Skrevet

Ta av og sjekk om det er fukt i fordelerlokket, og evt tørk det.

Hadde bil med samme symptomer for en stund siden og det var alt som skulle til :o)

Det er ihvertfall gratis.

Skrevet

Nå eier jeg ikke peiling på bil, men slik du beskriver, skjedde med mama og pappa sin caravelle, men da va det startsperren og noe i dynamoen som hadde kortsluttet(tror det var noe slik), men i bil så har jeg funnet ut at det kan være SSS^ÅÅÅÅ MYE, som går galt;) ta dere en tur på verksted imorgen;)

Skrevet

Takker for svar. Det er bare å fortsette å svare, men jeg må logge meg ut noen timer.

Annonse

Skrevet

Ja da har viking hentet bilen, og motoren er heldigvis ikke ødelagt. Han trodde det var noe elektrisk, kanskje en liten bagatell. Håpe håpe.

Skrevet

Ringte verkstedet i dag tidlig, og de hadde ikke hatt tid til å se på den. Trodde ikke de fikk sett på den i dag heller. Så vi får håpe det bare er en liten filleting. Min bror sa det kanskje var nok å skifte diesel filter el noe i den duren.( Han er mekaniker og driver et verksted alt for langt borte fra oss)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...