Ophelia & Jr. Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Er det noen her som vet om det er mulig å få tak i blå blomster i oktober? Evt. hvilke?
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 ikke så lett å finne blå blomster til noen tid egentli, dem er veldig skjøre. men blå roser får man tak i mener jeg og så fann jeg denne på nette: Aster dumosus 'Mittelmeer'
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Så vidt jeg vet finnes det ikke blå roser. Det vanligste er røde og rosa roser, det finnes flere hvite og gule roser, og også roser som er orange og ferskenfargede. Men blå roser finnes ikke. Blå blomster er veldig vanlige, men blant roser finnes ikke den fargen. Den rosen som du kommer nærmest blå, er en som heter "Blue moon". Den er ikke blå, men lys lilla-aktig. Den blomsten som heter Mittelmeer har ingenting med roser å gjøre, det er en asters det. Asters er en prestekrageliknende blomst. Den typen du nevner slo jeg opp på Google og så på, det er en lyslilla forholdsvis liten blomst, men som blomstrer rikelig på en plante. Den blomstrer i september-oktober, til frosten stopper blomstringen og vekstsesongen om høsten.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 har jobbet i blomsterbutikk for mange år siden.. roser finnes i vannvittig mange farger, men du får ikke så mange å velge mellom om du bare stikker innom en butikk... finnes flere blå blomster, men holdbarheten er svært dårlig, og kvaliteten vansklig å bruke i buketter og oppsatser. å det finnes helt blå roser, (dem er farget), men skal ikke vere noe problem å få tak i om man bestiller fra en blomsterbutikk. astersen er ingen rose å var ikke meningen det skulle vere det heller.....!!! astrers vil bli kjempe fin i en bukett eller borddekorasjon for å få ett blått preg, sammens med grønntoner og noe små kontrastfarger blir det kjempefint.....
Bare™ Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Kjøp frø nå og så selv så de spirer til da, vel?? Feks kornblomst... Gå inn på nettet og søk på Oasen Hageland og Plantasjen osv.. Brød Nelson Frø, Brummundal Frø osv, så har de oversikt over blomstene og hvordan de ser ut, når de skal sås for å blomstre når ol.. Lykke til!
tato Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 D tenkte jeg også, kjøpe frø og så, så de spirer til oktober. Evt hvis en får tak i hvite tulipaner i oktober, så går det an å sette de i blåfarget vann (konditorfarge), så trekker det opp i blomsten så de blir blå.....
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har en blå blomst i hagen min som blømer i september og oktober. Den heter Gentiana sina ornata på latin. (Kinasøte) Viss det er bukett du skal bruke den til vet jeg ikke om den passer veldig men det kan du jo vurdere selv.
Ophelia & Jr. Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2008 Tusen takk for mange svar! Gifter oss første helga i oktober, og skal døpe den lille gutten vår samtidig. Synes derfor det hadde vært stas å ha blått i buketten + til pynt ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå