Gå til innhold

Forslag til farger å ha på barnerom? Ikke hvit..

Anbefalte innlegg

Fine farger? Ikke hvitfarger, men noen som har f.eks navnet på en fin blå, gul eller grønnfarge?

Resten av huset er mer eller mindre hvitt, så tenkte det kunne være fint med litt ordentelig farge på banerommet og våres soverom som ligger rett ved siden av...

Fortsetter under...

Annonse

Takk for svar!

Har sittet og studert fargekart en stund nå, tror vi skal teste med en lys lilla, en lys blå og en lys grønn, alle litt grålige. Ellers er det eikeparkett, hvite møbler og hvite lister/karmer... Begge soverommene vi skal male er bare rundt 12-13 m2 så tror vi holder oss til en og samme farge på alle veggene.. Også er det panel, så tror ikke det blir så fint med mønster heller.. Ikke lett å plukke ut farge når det finnes tusenvis.. men et sted må man jo begynne..

Foresten dere som har malt panel, har dere blank eller matt maling? jeg funderer på om glans 15 eller 40 er finest/mest praktiskt...?

Det er mulig 40 er mest praktisk når man skal vaske og få av flekker, det vet jeg ikke sikkert. Men vi har valgt glans 15 på alle vegger, og 40 på listverk. Den i 40 er veldig blank og glinsende, og tror det hadde blitt litt for mye, om vi hadde hatt det på hele veggen. Men smak og behag :)

Nå har du sikkert tenkt deg om og bestemt deg for å male, men det fins utrolig mye flotte barnetapeter! Utvalget var mye større enn jeg trodde, alt fra ganske diskret med mye hvitt til skikkelig fargesprakende. tapetsering er litt mindre arbeid enn å male, også.

Annonse

Ja det vil jeg tro. Jeg lette bare i et par "mapper" på butikken, men det fantes av alle figurer du kan tenke deg. Tror jeg så hello kitty også, i flere varianter. Det som er litt stilig er at man kan kjøpe bare store "klistremerker" (ca 1m høye og 60cm brede) som kan festes på tapeten eller den malte veggen. Utrolig mange muligheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...