Gå til innhold

Stiger ikke OS hver 1.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet eventuelt hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Hvis den skal stige, må folketrygdens grunnbeløp også stige, og da må det en lovendring til.

Men jeg er ikke hundre prosent sikker, vet at den steg ifjor, men det var en endring av grunnbeløpet da.

Skrevet

Grunnbeløpet endres hvert år.

Skrevet

Oi, så kult da. Men det står ingenting av det på nav.no

Skrevet

Når jeg var å snakket med en saksbehandler på NAV så sa han at OS kommer til å stige, han sa til meg at han TRODDE at den ble på 10700,-

Ingen som vet hvor lang behandlingsstid det tar får å få invilget OS? Skal søke om OS neste uke, og er avhengig av å få OS utbetalt par mnd før termin for å få ting til å gå irundt med husleie / mat osv osv.

Skrevet

Tror det varierer mye i hvert fylke/distrikt, men her tok det ca en mnd(rogaland) for meg, og jeg fikk OS 2 mnd før fødsel.

Så bra at den kanskje stiger da:-D

Skrevet

grunbeløpet stiger vært år. men det finner ikke det ut før lønnsforhandlingene i yrkeslivet er ferdig. for de vil ikke at grunnbeløpet skal presse lønnen i arbeidsmarkede opp.

det er ikke før 1 juni det "trer i kraft" men det er ikke sikkert de vet det da. og vi får sikkert ikke pengene før i august, men da får vi etterbetalt fra 1 juni

Skrevet

Den stiger noen hundrelapper hvert år i mai, og dette får en etterbetalt i juli:)

Skrevet

søkte OS i februar, har enda ikke fattet vedtak i saken min..

>Oslo her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...