lisabet med gutt og jinte © Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 ...hele slekta til sambo kommer og jeg hadde virkelig ikke tenkt å informere noen om graviditeten ennå! Skal jeg bare lure-spise litt tilbehør, eller har dere noen gode tips til meg???
Mamsen87 :) Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 eggerøre er jo godt! pleier få det når vi er bedt på spekemat hvertfall:)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 vet de om du liker det eller ikke? Ellers får du spise mye brød og eggerøre jeg har forøvrig spist spekemat i begge sv.skapene mine, i følge legen min er det ikke noe farlig i små mengder (selv om jeg vet at mattilsynet(?) sier noe annet)
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Ja, lyg...si du har en liten magekatarr..de tilgir nok den senere..og ha dette klart med din kjære...for med magekatarr så kan man ikke spise spekemat ellelr drikke alkohol feks...
#Ariadne# Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 eggerøre, potetsalat , litt grønnsaker og godt brød pleier jo å være tilbehør til spekemat.. det kan du jo spise.. evnt. legge litt kjøtt på tallerken, for syns skyld, og ikke spise det=)
*Minnie Mus* Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 he he jeg spiste roastbeef og spekemat i begge mine svangerskap også... Men det er jo bare å spise noe annet hvis du ikke vil ha det
Boulengerina Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Hadde spist litt spekemat jeg da.. Tror ikke det er så fryktelig farlig med mindre de har laget spekematen selv.. Men det får være opp til deg da:) Sikkert ingen som legger merke til det heller.. For alt de vet kan det jo hende at du ikke liker spekemat..
Turtelduen Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Litt vanskelig å sjule det da... De fatter nok mistanke om du ikke spiser spekemat, alle vet jo at gravide ikke burde spise sånt... Hadde faket på meg omgangssyken jeg, går jo så mye nå... Da vil de garantert ikke ha deg der...
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2008 Får legge på litt kjøtt og slenge det over på tallerkenen til sambo når ingen ser det. Eggerøre, flatbrød og melon er jo nam nam, det!
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2008 De vet godt at jeg liker det. Pleier "alltid" å få det servert i svigerinnens bursdag... Kan kanskje sette meg med ungene, da. De er litt lettere å lure!
du og jeg og vi to Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Hmm... kan du tilby deg å ta med litt tilbehør? Eller ta med noe kokt skinke og noe ost? Går det an? Vet ikke hvor du bor, men i Oslo kan man jo få tak i manchego som passer fint til spekemat, litt oliven og en god kokt skinke i løsvekt? Så det passer litt inn, hehe. Ellers kan du jo alliere deg med svigerinnen din, så slipper du å forklare det til alle.
mamman til to gutter Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Synes det er rart at noen sier det er helt greit å spise det fordi det gikk bra når de spiste det i svangerskapet og synes spesielt at det er rart en lege sier det er greit, bare det ikke er mye. Noen kan spise masse spekemat i løpet av svangerskapet og det går helt bra, mens andre kan spise litt og det går ikke så bra. Det som er problemet med spekemat er jo at de KAN være bakterier der som ikke er farlige når man ikke er gravid, men som kan være farlig for fosteret når man er gravid. Så det at det går bra med noen, betyr ikke at det går bra med alle. Og til HI: Det beste tipset er nok å late som du spiser det og så spiser du bare tilbehøret. Ta litt kjøtt på talerknen og det lurer du enten over til samboeren din, eller så "plukker" du litt i det og legger det på siden så det ser ut som du har spist noe. Magekatarr ol tror jeg blir gjennomskuet.
La Perla Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Det er ikke bakterier, det er en parasitt. Men hvis den først er i kjøttet hjelper det ikke at man bare spiser litt, for da blir man smittet likevel.
mamman til to gutter Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Du har helt rett i at det er en parasitt, men poenget mitt var det samme, at det kan være farlig selvom man bare spiser litt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå