Gå til innhold

korleis er forma no om dagene for oss som har kome i 2.trimester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er ikke helt oppdatert med det trimester 1 og 2 og 3. er vi som er mere enn 12 uker på vei i 2. trimester? jeg er jo nå 12+3 føler meg mye mere oppegående nå en det jeg noen gang har gjort. jeg klarte og vaske hele stua for en gangs skyld. og det har jeg ikke klart på lenge

Var på 2.kontroll i går. Skal få fast til fastlegen under heile svangerskapet, og så jordmor innimellom. Skal på første kontroll med jordmor neste veke. Så kanskje ein er så heldig å høyre hjertelyden da.

Annonse

Her er alt supert:) formen har vært strålende hele tiden, så er veldig fornøyd med det:) Er 13+2 idag og har hørt hjertelyd ett par ganger!! gikk til innkjøp av babywatcher i forrige svangerskap og den har vært veldig kjekk da jeg hele tiden har gått å lurt på om jeg er gravid siden jeg ikke har følt meg -eller ser noe gravid ut enda... Håper på mage snart:) Har vært på en kontroll i uke 10 og neste er ikke før i uke 24 + ultralyd i uke 19, men siden alt føles greit så er det ok:)

Hei, formen er ennå ræva, sliter med hyperemesis, så dagene går i oppkast, kvalme og trøtthet. Gjør litt og litt her dag for at det ikke skal hope seg opp her hjemme, men har god hjelp i mamman min takk og lov. Klesvasken henger jeg langt etter med for tiden, så gruer meg til å ta i et tak der. Håper bare på bedre vær så jeg kan tørke klær ute...vil ha tørketrommel, blæh. Har to små jenter fra før, de er jo en jobb i seg selv. Sykemeldt siden uke 6, er 12+6 idag. Var på første ordentlige kontroll hos jordmor igår, selv om jeg har vært mye frem og tilbake hos lege og sykehus. Fikk se lille gull igjen, er så deilig med en jordmor som har UL på kontoret. Skal dit om ca4 uker igjen, 28 mai. Går bare hos jordmor på kontroller og tar ekstratimer hos legen når det trengs. Fått UL i uke 19, men ikke dato ennå.

Skal til Egypt nå neste mandag, gruegleder meg da jeg egentlig ikke er i form, men trenger å kommer meg vekk, vi skal ha med nesten hele svigerfamilien så blir deilig med barnevakt der nede.

Magen er stor, kusina mi er i uke 18 og vi er like store, men hun er førstegangs, tydelig forskjell å gå med nr 3, men det er bare gøy:)

Kvalmen har begynt å gi seg nå, men det hender fortsatt at jeg mister matlysten underveis i matlaginga og ikke klarer å spise middagen :)

Energien sniker seg tilbake og jeg sover nå bare ca en gang om dagen - og det er ikke hver dag heller :)

Jeg er 12 + 0 i dag, så da sniker jeg forsiktig over ti 2 tri:)

Formen er fremdeles ikke så veldig bra. Er symeldt for kvalme og at jeg kaster opp mye enda... Vekta har rast nedover, men dette håper jeg vil snu nå ganske snart!!!!

Er sånn at jeg kan kaste opp enda mens jeg lager mat også, og da blir det ikke til at jeg klarer å spise noe av det heller. Må bare spise det som sklir lett ned:)

Jeg har hørt hjertelyden et par ganger allerede, noe lege og jordmor syntes var veldig tidlig... Og er overlykkelig for det, for man blir jo uansett bekymret for om det er liv el ikke...

Ellers har jeg fullt opp med en gutt på 1, 5 år. Han krever faktisk det jeg har av energi, så nå håper jeg virkelig å bli frisk igjen snart!!!!

Skriver under på den. Har ei på snart 5 år, og ho tar den energien eg har.

Men, ikkje moro å våkne opp med ein vond hals. Eg må faktisk gjere noko oppvask i dag og. Og lage middag og. Men, no er desse dagene ikkje gode i det heile tatt....

Får håpe at det ikkje blir slik i heile svangerskapet, for da håper eg at eg føder i veke 37....

Er 13+1 og i fin form. Merker ingen ting, bare litt svimmel innimellom. Har veldig god apetitt, ikke kvalm mer og begynt å sove bedre om nettene. Magen vokser, og for en uke siden var jeg på første kontroll hos jordmor. Alle prøver var fine, og babyens hjerte slo som det skulle :-)

Formen er god! Etter å ha slitt litt med kvalme tidligere, har den nå forsvunnet nesten helt. Sliter derimot litt med brekningsfornemmelse, skjønner ikke helt hva det er. Får lyst til å brekke meg, men er ikke kvalm. Men det kommer og går.

Merker jeg kan gi masse på trening for tiden, og både i dag og i går var jeg først på trening, og gikk tur med hunden etterpå. Masse energi med andre ord. Og deilig med fridager:)

Men veeeeldig sulten heeeele tiden:) Og spiser nok for mye brødmat med brunost og gulost, men har ikke fristet med frukt og grønt i det siste. Håper det endrer seg.

Annonse

Her er også formen veldig fin, og har vært det hele veien. Litt småuggen etter jobb bare, men det gir seg med litt mat. Ikke har jeg mage eller noe annet synlig bevis heller, så sambo begynner og lure på om det virkelig er noe der inne :P Jeg har ikke vært til ordentlig kontroll ennå, var hos lege i ca uke 11 men da sa fastlegen min at det var aaltfor tidlig å foreta seg noe som helst så han ba meg komme igjen om noen uker, så skal dit på mandag, da er jeg 14+0. Litt merkelig syns jeg, men men :-) Men siden jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei så har jeg vært på UL og da var det en sprellende liten sak der inne :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...