lana<3 Skrevet 30. april 2008 #1 Del Skrevet 30. april 2008 Svangerskapskvalme er ekstremt vanskelig å behandle og når det står på som verst er det helt forferdelig. Det er ikke ok å gå ned så mye på så kort tid, har du noen der hjemme som kan passe på deg?I alle tilfellers skyld kan du få en sykepleier som kommer hjem til deg et par ganger til dagen og lager mat til deg, kun enkle måltid men det kan hjelpe deg å spise hvis du f.eks er alene på dagtid. Når det gjelder tips og ting som hjelper så er det nok ganske forskjellig. Tror det mest virkningsfulle for oss som har superkvalme er først å begynne på kvalmestillende tabletter. Når du har funnet de rette som fungerer på deg så kan du begynne å se på tips som grønne epler, peppermynte osv. Når kvalmen er så sterk som din nytter ikke de fleste av disse enkle spise rådene for kroppen går allerede på sparebluss og da blir man enda verre. Uansett ville jeg kommet meg til legen å få sjekket urinen for ketoner, leukocytter og alle de vanlige tingene. Sjekket ferritin nivå i blodet, sjekket stoffskifte(har du høyt stoffskifte kan dette være med på å forverre symptomene). Ellers ville jeg tatt en normal sjekk på vitaminer og mineraler for det mister man mye når man har denne svangerskapskvalmen. Når det gjelder de kvalmestillende har du: Afipran, Postafen, Phenergan,marzine,stemetil,largatil og til slutt hvis ingen av disse virker eller hvis du ikke tålte noen av dem, den sterkeste av dem alle som også fungerer på så å si alle.....Zofran. Ellers så anbefaler jeg deg å få intravenøst et par ganger i uken på sykehuset, det holder kroppen i bedre stand og hvis du er virkelig virkelig dårlig kan også sonde hjelpe og denne kan du ha hjemme etter du har fått opplæring i hvordan den fungerer. Ønsker deg god bedring og skulle du lure på noe eller hvis jeg kan hjelpe deg med noe er det bare å skrive til meg, jeg har stor medfølelse for alle som sliter med denne forferdelig kvalmen og er selv daglig spyer, men jeg bruker phenergan en gang til dagen så da går det greit nå. Brukte phenergan 4 ganger i døgnet de første ukene og tok imot masse hjelp fra sykehuset jeg også. Prøvde forresten akupunktur og det hjalp meg noe, det gjorde at stoffskiftet mitt gikk til normalen og han fikk bukt med halsbrannen min.... Venninna mi ble helt frisk etter å ha tatt akupunktur men hun gikk annenhver dag i to uker og lommeboken ble ganske slunken etter det ja.... Masse trøsteklemmer til deg og bare send meg ny mail hvis du lurer på noe mer, uff ikke lett dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137619376-til-deg-som-skrev-melding-til-megjeg-f%C3%A5r-ikke-sendt-post-tilbake-s%C3%A5-legger-ut-svaret-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå