Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jente: Maren Elida Mildri Erla Moa Feline Kristine Mira Gutt: Bastian Mikkel Albert Erlend Gustav Haakon Timo Ale i tilfeldig rekkefølge. Ønsker seriøse tilbakemeldninger, både positive og negative med begrunnelse:) Takk:)
Mai mor Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Disse navnene liker jeg best: Maren, Kristine, Elida, Mildri; Maren og Kristine er jo veldig vanlige med allikevel veldig fine. Elida og Mildri er litt mer sjeldne og hvis man er redd for mange i klassen heter det samme osv. Erla, Moa og Feline blir for spesielle for meg. Mira vet jeg om flere hunder som heter enn mennesker. Av guttenavn liker jeg disse best: Gustav, Haakon, Erlend og Albert. Staute og fine navn med tyngde. Bastian og Mikkel er litt for populære navn - mange som heter det. Synes navnene er litt for "lette". Timo blir for spesielt for meg - han vil sikkert måtte forklare alle hva han egentlig heter. Dette var nå min mening. Lykke til med navnevalget!
Koseklompen Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Må bare si...hvis du uttrykker Feline på engelsk, så blir det akkurat det samme ordet de bruker for å beskrive KATTEDYR.. bare så du er klar over det.. Kristine Erla Moa Var de eneste jentenavnene jeg likte.. Bastian Mikkel Haakon Var de eneste guttenavnene jeg likte
huldra87 Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Liker av jentenavnene: Kristine - stødig og pent navn! Mira - ja, dette navnet liker jeg, min kjære elghund het Mira! Egentlig synes jeg dette er et hundenavn, ikke menneskenavn, men jeg liker navnet i seg selv. Mildri - et mykt og veldig fint navn. Synes kansje det burde skrives Mildrid, Mildri ser ut som at sistebokstav er glemt. Men navnet lyder fint uansett skrivemåte da Elida - pent og søtt, samtidig som det ikke er FOR søtt. Liker ikke: Feline - ganske pent, men altfor sukkersøtt etter min smak. Moa - er ikke så glad i så superkorte navn. Synes de minner mer om kallenavn enn "ordentlige" navn. Men smaken er jo som baken! Maren - liker ikke fordi jeg har så dårlige assosiasjoner til dette navnet. I tillegg tenker jeg litt "mare"... Erla - litt finere enn Erle da... Men dette navnet er litt samme som Moa. Liker av guttenavnene: Mikkel - dette navnet elsker jeg! Det er både pent og tøft, passer liten og stor, og jeg har veldig gode assosiasjoner til navnet. Og jeg liker "klangen" i selve navnet. Ja, dette navnet er høyt på min liste, men jeg kjenner for mange Mikkel til at jeg noen gang kommer til og velge det. Gustav - stødig navn, og det er veldig fint. Liker ikke: Bastian - jeg må være helt ærlig og si at jeg synes navnet er rett og slett stygt. Vanskelig og forklare helt hvorfor, men det har noe klangen i navnet og gjøre. Jeg liker Sebastian bedre, så det kan være at "Bas" i Bastian er så fremtredende, det er det ikke i Sebastian. Hm... Ga det noe mening egentlig?? Albert - jeg liker ikke bert-navn. Men jeg liker Alfred! ;-) Erlend - helt ok egentlig, jeg synes bare at navnet er kjedelig. Haakon - som jeg har nevnt her inne før, så liker jeg ikke Å og O i samme navn og rett etter hverandre, og med en K imellom, er det akkurat som at "åko" lyden forvinner nedi halsen. Ja, det er et veldig stødig navn, men jeg liker ikke klangen i navnet. Timo - blir litt sånn som Moa, og så synes jeg bare ikke at Timo er pent. Nå har jeg gitt deg HELT ærlige svar =) Favorittene mine her var helt klart Kristine og Mikkel! Ja, og så Mira, men som sagt synes jeg det er mer hundenavn enn menneskenavn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Liker godt: Elida Kristine Haakon Erlend Gustav Albert og Mikkel er også greie:)
prebs Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jentenavn: Disse liker jeg veldig godt: Ellida (ville hatt to L-er) Kristine Disse er helt fin-fine: Maren Moa Mira Disse liker jeg ikke: Mildri Erla Feline Guttenavn: Disse liker jeg veldig godt: Haakon Erlend Mikkel Bastian Disse er helt fin-fine: Albert Gustav Dette liker jeg ikke: Timo
togutter-08og10 Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 På listen din likte jeg Maren og Gustav best.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 jeg liker maren av jentenavnene. elida og kristine kan gå. av guttenavnene liker jeg albert. mikkel kan gå. synes timo blir litt halvferdig om du skjønner. ikke tim og ikke timon
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Er Feline et navn? Topp 3. 1.Elida 2.Maren 3.Mira 1.Haakon 2.Bastian 3.Albert Synes dette var vanskelig.. kke navn jeg ville brukt selv, men ingen navn å rynke på nesen for:) Forresten enig med den som sa at Mildrid bør skrives slik..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Jeg kjenner en liten Timo..I begynnelsen synes jeg det var et dyrenavn.. Men nå synes jeg det er så søtt, pga. han er det.. hehe.. Rart med assosiasjoner.. Timo er et veldig fint navn om man blir vant til det.. Føyer til at jeg aldri kunne valgt det selv. Alida er finere enn Elida. Hadde jeg fått mye penger, bil og hus om eg valgte noen av disse navnene selv, ville det blitt Maren eller Elida, og Albert, Haakon eller Timo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå