Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.o)

Jenta vår på 5,5 mnd har mest sannsynelig atopisk eksem.

Å nå klør hun seg veldig mye i hode , spes på kvelden/natten.

Vi har kremer til å smøre kroppen, men har ikke fått noe tips om hva vi kan bruke i hodet .

Vi bader henne i Balneum Hermal og hun er blitt mye bedre.

Men nå klør det tydeligvis mye igjen.

Vi venter enda på time til hudlege.

Noen som har noen råd om hva jeg kan bruke til hodet så vi kan dempe kløen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har samme problem her.skal til hudlegen 8 mai,i mellom tiden smører vi med en veldig mild kortison salve 1% en gang til dagen og brudelin salve 2 ganger dagen.de skal hvist også bades lite og da med mye olje i vannet.bruk aderma crem til resten av kroppen da de gjerne får veldig tørr hud.atopisk eksem ses gjerne best bak knær og albue ledd ,men tulla vår er helt blodig i hodet slik hun klør,stakkars små.lykke til

Skrevet

jeg har hatt atopisk eksem selv, og kan bare gi råd utifra egen erfaring. det klør minst litt etter å ha bli smurt inn. det trenger ikke alltid hjelpe mot eksemen, heller. trenger altså ikke være kortison-salve. tre gode produkter for meg har vært: eight hour cream fra elizabeth arden, den lille krukka med alt mulig salven fra oriflame( funket bra på eksem!), og en krem fra helsekost... kan den ha hett noe med rescue, tro? lurer på om det var noe gult på tuben, det er så lenge siden, dessverre.

aderma og a-creme fra apoteket er anbefalt, men disse funket aldri så godt på meg. du kan også ta en parfymefri olje og gni forsiktig i hodebunnen. lykke til, stakkars liten!

vet jo også at når man har mye eksem, blir man veldig tappet for energi. kroppen jobber så med å fikse problemet, at det blir litt lite igjen til resten.

Skrevet

Uff da. Gutten min på 7 mnd begynte å få atopisk eksem da han var ca 5 mnd. Han er veldig tørr i hodebunn. Han har heldigvis lite hår så det går greit å smøre ham i hodebunn. Han har ikke så mye utslett der men er alltså kjempetørr og klør. Jeg smør hele hodebunn in med babyolje etter bad. Litt dumt da han er nyvasket og får fett hår med engang:(.

Ellers smører jeg inn hode (og hår) med A derma hver dag og hydrokortison 1 % ved behov. Det fungerer ganske greit her.

Men gruer meg til han får mer hår. Da kan det bli vanskelig.

Har jenten din masse hår?

Skrevet

Jeg pleide å bruke et produkt fra KMS i min egen hodebunn. Flytende, så det var lett å gni det ut i hodebunnen. Funket kjempebra! Og jeg har masse hår;)

Skrevet

Vårt lille nurk har atopisk eksem og har hatt det siden han var nyfødt. Han er snart 1 år nå da,men vi smører fortsatt kroppen hans etter bading.Hodet derimot er helt fint nå.Da legen konstanterte a.eksem fikk vi anbefalt noe som heter canoderm 5% til hodebunnen og locobase repair til kroppen- pluss at vi skulle bruke en eksemsalve på resept da.Den heter elocon 1%.Men de andre to kan du kjøpe på apoteket reseptfritt.Vi synes kremene er kjempe fine og som sagt-alle skorper han hadde i hodebunnen er borte!Helt supert!

Bare tips fra oss..

Skrevet

Tusen takk for infoen ;o))

Vi får prøve oss litt frem tror jeg.

Fikk igså et tips om at kremen Zona er kjempe bra og har gjort underverket for mange.

Så vi får gå til innkjøp:o)

Hun er heldigvis ikke så mye plaget så det er bare noen flekker her og der.

De verker heller ikke.

Hun har en del hår ja, så det er derfor jeg er litt i tvil om hva jeg skal bruke der :o)

Ellers så får vi bare håpe på at hun er blant de som vokser det av seg etter hvert:o)

Skrevet

kløen og irritasjonen i hodebunnen trenger ikke å være atopisk eksem selv om hun har eksem ellers. Sønnen min klødde seg i hodebunnen mye før og det gikk over etter at jeg smurte med olje flere dager og lot det være på en stund før jeg vasket håret med mild sjampo. Jeg brukte A-derma sin skumsjampo. Ikke bruk sjampo hver gang du bader henne, men skyll ordentligl med vann. Noen reagerer også på produkter selv om de er "milde"

Lykke til hos legen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...