Gå til innhold

leste akkurat at varmt bad er farlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åh det vat fint å høre :-)

Nei jeg vet ikke hvorfor... leste det på lommelegens sider om svangerskap... visste at man ikke skal gå i badstu... men varme bad hadde jeg ikke hørt om... Betryggende å høre at du har en nydelig 7mnd gammel tulle selv etter varme bad ;-)

klem

Jeg spurte jordmor i forrige svangerskap, og man kan trygt ta et bad i ny og ne. Men ikke altfor varmt, fordi det er fare for overoppheting av fosteret. Jeg badet selv noen ganger i svangerskapet og det gikk helt fint. Jeg tror at det er vi mammae'r som føler ubehag før babyen gjør det. Akkurat det samme som å ligge på magen, vi får vondt før babyen. Så bad i vei, og føler du deg svimmer etc så gå opp med en gang.

Og når det gjelder solarium er det absolutt ingen fare for babyen, ikke varme, stråling eller noe. Det som er "farlig" med solarium er at vi mammaer lettere kan få pigmentflekker, og det er ikke så veldig pent. Det er det eneste som er minus med solarium!

Annonse

da jeg gikk gravid med lillemann, så badet jeg i bolblebad med ca 40 grader ca en gang i uken..

legen sa at dette var helt greit, så lenge jeg ikke følte noe ubehag selv..

så tror ikke en liten duppi badekaret hjemme på badet er noen fare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...