Gå til innhold

Alle ekspediser i barnevogn-butikkene har selv/ eller anbefaler Simo vogner.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom en masse butikker hvor de selger barnevogner og alle ekspedisene jeg har snakket med anbefaler og har/ har hatt Simo-vogn (kombi og duo) selv. Jeg tenker at de som jobber i slike butikker må jo ha litt peiling på hva som er bra og ikke. De vet jo om alle reklamasjoner, feil og mangler som kommer inn på de ulike vognene.

Er det rett og slett Simo-vogn jeg bør gå for eller?

Hva sier dere ?

Fortsetter under...

Jeg har samme opplevelse som deg, alle som jobber i barnebutikkene har hatt eller anbefaler Simo, derfor kjøpte jeg den. Jeg angra ganske fort på det kjøpet, den er kjempetung og likte egentlig ikke utseende på den heller(gammeldags), men hadde ikke peiling, så jeg gikk for den som blei anbefala. Jeg kjøpte meg fort ei lettere sportsvogn iallefall, men for all del, Simo er ei god og solid vogn, men det finnes mange andre like gode alternativ på markedet, viktigeste er at den passer for deg og dine behov, og at den er god for babyen selvfølgelig!

Lykke til med vognvalget:-)

Nei, jeg har hatt mange vogner blant annet simo kombi vogn, og det er et stort tungt drog, ikke noe jeg anbefaler til noen. Du bør sette deg inn i egne behov og gå ut fra de når du skal velge vogn.

Jeg er kjempe fornøyd med min simo kombi vogn, er utrolig god å trille også er den vann og vindtett. Bag delen er ganske stor så babyen kan bruke den lenge. Ja, den er tung, men du skal jo ikke bære vognen, hehe. God å trille i snøvær også, vogner med 3 hjul er helt umulig å styr i snøen

Jeg valgte å sette babyens behov foran mine når jeg kjøpte vogn. Men ville da ha en god dypvogn vi kunne bruke lenge. Den skulle jo selvsagt være god å trille. Pga heldige omstendigheter fikk vi kjøpt en kjempefin, så og si ubrukt, duovogn billig, men når vi skulle over til sportsvogna kjøpte jeg en annen, for sportsvogna til disse duo og kombivognene er ikke pene synes jeg. De blir for klumpete... Simo bagvogn - anbefales hvertfall. Lun, god plass til baby.

Annonse

Jeg bor i Bergen. Og som kjent regner det veldig mye her. Simo kombi er jo veldig lun og god, og den eneste vognen som går ut og sier at den er vind og vanntett. Jeg har ikke bil, så jeg må gå ute i all slags vær. På den måten er jo Simo et utmerket valg for meg. Men så liker jeg veldig godt å gå på cafe og gå på kjøpesenter o.l. så da tror jeg kanskje Simoen blir for vanskelig å håndtere. Noen som har Simo kombi vogn og går mye i butikker og shopper?

Simo er kjempe gode vogner...som bagvogn. Men som sportsvogn er simo altfor svær og tung. Men super som en første vogn også heller kjøpe en lettere sportsvogn, også kan man heller bruke simo sportsvognen bhg ;-).

Signerer deg anonym. Min erfaring er også at 3-hjulinger er mye bedre på vinterføre enn 4-hjulinger, og jeg har hatt flere vogner med både 4 og 3 hjul (bor forøvrig i nord). Har bla. hatt simo vogner. Men kommer ikke til å kjøpe flere slike typer vogner. Har nå en OTH som jeg elsker.

Kjempefornøyd med Simo kombi;). God å trille pluss at det god komfort for babyen ( stor bag, lun og vogna har veldig god fjæring). Liker også den mer klassiske barnevogna. Men som tidligere nevnt en må velge etter hvilke behov og smak en har!

Folk er ulike, noen bor i blokk, andre i enebolig. Noen går på grus, andre på asfalt og noen andre igjen på shopping.

Noen vil se babyen helt til den er tre år, andre kan godt ha den fra seg, mens noen andre igjen vil gjerne velge fra dag til dag.

Noen får store barn andre små.

Noen er sterke andre svake, noen sliter med bekkenløsning og må derfor velge lett vogn.

Noen skal ha plass i bilen, andre skal komme seg på og av bussen.

Noen bor på steder i landet der det ikke er snø om vinteren, andre bor i snørike nord. Noen bor i bergen, men ikke bare de trenger vogn som tåler vann.

Noen barn får høye foreldre, andre lave eller en av hver.

Noen er rike andre fattige.

Det finnes en vogn for de fleste, og den vogna er ikke Simo for alle nei!!

Vi har alle forskjellig krav, før man velger vogn er det VIKTIG å vite hvilke krav DU stiller. Da kan ikke folk på butikkene bare anbefale en vogn, for de dekker kanskje ikke dine krav.

For meg var kravene lett vogn pga bekkenløsning, vendbar sittedel, stor bag for lang bruk av den, og jeg skulle komme meg frem både inne på senter og ute på grus.

Hvilken vogn jeg valgte er ikke så vikitg, men jeg gikk på barnas hus og fikk demonstrert de vognene som var aktuelle, da ble valget enekelt for oss!

Anbefaler deg til å gå på en butikk som har stort utvalg, gå gjerne på felre, og sett krav til vogna, og rangsjer kravene, man må av og til fire litt på noen av de.

For å si det sånn sa var Sino langt fra det vi valgte. Men de som jobba der anbefalte vogna vi valgte til oss på bakgrunn av kravene vi stilte!

Hei:)

Jeg er en av de som jobber i butikk der jeg selger barnevogner/barneutstyr. Jeg har simo kombi til mitt barn og jeg kan absolutt ambefale denne på det sterkeste. Vognen er vind og vanntett og det er en god robust vogn. Jeg bor i Bergen og har gått mye på Fløyen og mye turer ellers i området. Har også vært på mye shopping og cafe. Vognen passer perfekt til dette bruket. Det er en tung vogn, men den er veldig god og stødig. Jeg brukte den hver dag med bag og nå når barnet sitter i sportsvognen bruker jeg alltid den når jeg går tur, men hvis jeg skal en tur på ett senter hender det jeg bruker trillen min. Dette er fordi jeg syntes simo vognen kan være litt tung inn og ut av bilen.

Jeg kan anbefale alle på det sterkeste å kjøpe simo både duo og kombi, har ikke prøvd duo, men den er nok litt lettere enn kombi når du bruker baggen siden du da bare har en del på om gangen. I en kombi vogn har du både sportsvogn og baggen på samtidig, mens du da har en super bærebag som er grei å ha når du er på besøk, eller hvis du feks bor i blokk der du kan sitte fra deg vognen nede.

Lykke til med valget, simo er hvertfall en super vogn:)

Annonse

Jeg valgte Bugaboo Cameleon. Her vi bor er det ikke vinter, så det hensynet trengte jeg ikke ta.

Ei vogn som folk enten elsker eller hater. Jeg sa først den var uaktuell pga utseende, men etter demonstrasjon var den overlegen alle de andre.

Nå har ikke jeg fått brukt den enda, så om den står til forventningene vet jeg jo ikke. Men er likevel fornøyd med valget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...