Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått eit jobbtilbud i Bærum, veit ikkje ennå om eg tek den, men lurer litt på om det er nokon som kunne tenke seg å passe jenta mi på 2 år 6 kvar helg ifrå august/september? Eg skal jobbe ifrå 7 til 15. Ikkje sikkert det blir kvar 6 helg, da det vil hende at eg i ny og ne får besøk av fam. som kan passe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137615652-dagmamma-6-kvar-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 kvar helg, og noen ganger kan falle bort, slik at det blir 12 uker fra en gang til neste?

Dét er sikkert ikke noe problem for noen du og jenta di blir kjent med. F.eks. en nabo eller noen med barn i samme barnehage.

Men om week-end pass skulle være den eneste kontakten, ville jeg ikke gjort det for noen som ønsker mindre enn minst hver 3.helg. For at barnet skal kunne "føle seg hjemme" hos meg.

Med arbeidstid 7-15 både lørdag og søndag, blir det vel mest fornuftig med overnatting. Altså fredag kveld til søndag etter jobb.

Vel sidn ho blir hos faren sin 6 kvar av arb.helgene mine så er ikkje behovet så mykje større, men er sjølvsagt ingen problem at vedkommande kan ha ho litt ekstra utover det for å få ein bra kontakt seg imellom. Og så lenge barnet trives med det så er eg jo open for andre løsninger. Det viktigaste er at eg har nokon som ihvertfall kan ha ho dei helgene eg jobber. :) Og er nok greitt med overnatting den helga, frå fredag kveld til søndag ettermiddag. Siden man begynner 7. :)

Jobber du egentlig hver 3.helg, og barnet er hos far hver annen helg?

Slik at hver 6.helg faller arbeidshelgen på din helg med barnet....

Hvis det er slik, går det nok an å bli enig med far om at han har en ekstra helg av og til når du trenger det. Eller bytte vakt med en annen ansatt av og til, slik at din arbeidshelg flyttes til en helg barnet er hos far, dersom du ikke har familien din på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...