Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 2,4 år og har ytterst lite språk. De ordene han kan si har han veldig dårlig uttale på, så det må en del godvilje til for å forstå. Han er ikke interessert i ord, sang, hvisking etc.

Barnehagen tok det opp med meg på foreldresamtale i høst, men da avviste jeg tanken helt siden han ikke var fyllt 2 år enda.

På 2-årskontrollen ble det et tema. Nå venter vi på språkkontroll over helga (han har fått flere ord siden sist, MEN det er visst bare jeg som forstår dem. Litt mammavilje med i bildet) og utredning for hørselen 16. mai.

Han reagerer ikke på lave lyder. Han reagerer ikke når jeg gnisser papir bak ham, inntil øret. Hvis han har ryggen til, så reagerer han ikke på stemmen min.

Jeg må ha øyekontakt med ham, men han forstår veldig mye.

Han har hatt ørebetennelse tre ganger, og det har gått hull alle gangene. Legen har ikke funnet noe avvikende i ørene hans. Han er relativt ofte forkjølet og har ganske dårlig balanse og hater å sitte på benker ol, uten å bli holdt fast.

Uff, måtte bare få ut noen tanker her. Takk for at du leste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo litt sånn ut da.. Jeg merket det veldig godt på min sønn ved at han sa hæ veldig mye og jeg måtte gjenta meg selv mange ganger...Merket også at han var veldigurolig og var litt i sin egen verden. Han har faktisk et veldig godt språk. På han så var det bare veske i mellomøret, så han fikk satt inn dren. Så ordnet alt seg, men det virker nå som om han hører dårlig igjen så spørs om vi ikke må sette inn dren igjen.

Lykke til på undersøkelse iallefall. Det kan jo i mange tilfeller ordnes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...