Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 hei Jeg lurte på om dere kunne beskrive litt om den indre uroen og tankene dere hadde før dere fikk diagnosen ADHD. Jeg har vært hos legen å ønsket å få meg testet (siden barna mine er under utredning for ADHD og har mange i slekten som har det) Han sa uten å nesten ta en titt på meg at det hadde jeg ikke, jeg er ikke så voldsom hyper. Det føler jeg at jeg liksom har mistet med årene men jeg har noen perioder der den indre uroen får meg til å være veldig aktiv. Så kan noen beskrive deres indre uro,så jeg kan muligens vite om jeg bør jobbe mer for at det jeg føler og kaver med inni meg er en diagnose.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 en kan ha ADHD/ADD uten å være "hyper" utanpå Eg har ikkje ADHD, men veit av det eg har lest + erfaring med ungen min kva ADHD er. No veit eg ikkje om du er mann eller dame, men det som ofte kjenneteiknar jenter med ADHD, er at dei er den stille ungen bakerst i klasserommet, som strevar og slit i det stille uten å klare dei resultata ein kunne vente. Dårleg konsentrasjon, sosiale problem og uorganisert er vel hovedtrekka ofte. Jenter kan jo også ha den hyperaktive delen, men ikkje like ofte som gutar. Der er veldig mange variantar av ADHD. Kjenner du ein med ADHD, så kjenner du ein med ADHD:) Dei er like ulike som resten av befolkninga:) Føler du det er noko som ikkje stemmer, så meiner eg det er best å bli testa. Kva ein lege/spesialist seier utfrå å berre sjå deg, hadde eg ikkje stolt på. Det er ikkje slik dei kan stille diagnoser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå