Gå til innhold

dere som har mista mange ganger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke blodtype har dere???

noen med rhesus minus???

jeg skjønner ikke helt det der med å danne antistoffer mot fosteret etc... jeg har A rhesus - og mannen har B rhesus +... grubler mye på om det er noe å gjøre med at vi mister.. legen min kunne ikke svare på om det hadde noen sammenheng.. det får vi ikke svar på sa ho...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen problem med de blodtypene når du vil å bli gravid. Morkaken danner barnets blod og dette skjer ikke før i 9-10 uke tror jeg, det er da det er viktig at du får en sprøyte om du har en evt SA for at kroppen din ikke skal danne antistoffer mot ett nytt foster. Dette har de rutiner for på sykehuset, jeg har selv rh- og fikk sprøyten direkte etter utskrapningen.

Barnet ditt får også sprøyte når det blir født, av og til skifter de blod på barnet men det er vist ren rutine som jeg har fått høre.

Min gynekolog og leger fra ullevål sykehus sier at det ikke er noe problem overhodet, så stoler på dem!!!

Skrevet

ja men om morkaken danner feil blod type da??? siden jeg mister i uke 8-9... og første gangen fikk jeg sprøyte men ikke sist gang.. spurte legen min 4 dager etter sa, om jeg ikke burde fått det.. jo det burde det men da var det for sent.. må taes innen 4 timer.. så nå blir jeg enda reddere fordi dette kan føre til at jeg mister også neste gang...

Skrevet

Jeg har tenkt på dette selv mange ganger. Jeg vet ikke blodtypen min, men søstra mi har den blodtypen du snakker om, og hun fikk sånn sprøyte etter fødselen... Jeg mista i uke 8... har ofte tenkt på om jeg burde ha fått den da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...