twinanne Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Lurer på en ting for dere som startet på forlav dose og ikke fikk så mange egg første gang fikk dere flere gode folikler neste runde og fikk dere færre dager med sprøyter? Selv går jeg fra en start dose på 1. forsøk fra 175 til startdose på 300iu ved andre forsøk som er nå. Også første forsøk hadde jeg alt for mange dager med stimuleringe 17 dager, hva kan jeg forvente meg nå. Det var 6 egg av riktig kvalitet første gang dersom det ikke var for at jeg hadde eggløsning på egenhånd og de 4 som var på den siden forsvant. Satt bare igjen med 2 da, men det holdt til å sette inn 2 ved insetting da.
Snooopi Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Jeg har dessverre hatt mange forsøk, men synes ikke det har noen betydnig hvor stor dose jeg har fått. Jeg fikk like mange egg ved enkel pergokur som ved menopur 450ie...
Susie & Desembergullet Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Tror jeg har lignende erfaring som deg, Snoopi. Det viste seg at jeg fikk for stor dose under første ivf forsøk. Den ble minsket littegrann i det andre forsøket, men det resulterte i identisk kvantitet: 15 egg begge gangene. Kvaliteten ble derimot litt bedre, og det var det som skulle oppnås i mitt tilfelle. Lykke til
twinanne Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2008 Håper flere kan svare på dette, svarene jeg har fått tror jeg ikke jeg kan henge meg opp i, er det noen som har gått fra lav dose til høy dose med puregon ved neste forsøk? De gjør jo dette da for at produksjonen skal gå foreter og at det skal bli flere folikler. Det er jo derfor de er redd for forhøy dose da pga overstimulering. Jeg øket fra 175 1. IVF til 300 2. IVF og da snakker jeg ikke om bare litte grann økning. Men takk for svar dere to som svarte, dersom det er fakta det dere sier så er det jo ikke vitsi å øke dosen da, derfor tror jeg at jeg kan få litt andre svar også.
twinanne Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 Den har jeg svart på, trodde du hadde sendt meg en PM til jeg nå. Lykke til i Porsgrunn jeg har uttak til uken håper jeg. Uke 19. Skal på ultralyd i morgen.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har skrevet et innlegg til deg på pm men får ikke lagret men har lagret det i word så lenge hehe.. så jeg sender så fort jeg får det til.. kleeem
twinanne Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2008 Tullemor1 Dersom det er forlangt så kan du gi meg beskjed på PM, så kan du få e-mail adressen min.
MK73 Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Min dose ble økt fra første til andre forsøk, og jeg fikk ut 6 egg første gang og 8 andre gang. Da gikk jeg like mange dager på sprøyter, men altså med høyere dose. Tredje gangen hadde jeg samme dose som andre (tror jeg), men måtte da gå to ekstra dager på sprøyter før uttaket.
twinanne Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2008 MK73 takk for svar, det var vel egentlig det jeg trodde, men jeg håper at de vokser litt fortere denne gangen en første gang også, husker du hvor mye du økte start dosen din og hvor mange sprøytedager hadde du?
LilleVackreAnna Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Veit ikke om det er relevant, for det virker som vi reagerer litt ulikt på stimulering, men svarer likevel. På første forsøk tok jeg 125iu puregon i 8 dager og fikk ut 7 egg. Negativt forsøk. På 2. gikk jeg opp til 150iu, også i 8 dager, fikk ut 12 egg -og ble gravid! Men legen sa til meg at jeg reagerte over gj.snittet raskt, og trengte som du ser lave doser. Håper det hjelper like mye for deg å øke!! Tvi tvi!
twinanne Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar, jeg var på ultralyd i dag de øker dosen mest for å få fleer folikler. Men jeg reduserte antall sprøyte dager fra 17 til 10 på dette forsøket med høyere dose, det var jo bare helt knallbra da. Det e litt vanskelig å si om det blir 1-2 flere modne egg enn sist for vente å se til mandagen hvordan dette går.
MK73 Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Tredje gangen fikk jeg forøvrig også ut 8 egg, samme som andre gangen. Tja.. Jeg tror jeg hadde 150ie Puregon ved første forsøk, og gikk opp til 175 ved andre. Hadde 10 sprøytedager ved første og andre forsøk, og 12 ved det tredje, tror jeg.
MK73 Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Ja, jeg husker at du gikk lenge på sprøyter sist gang. Lykke til med resten av stikkeperioden - måtte det bli akkurat mange nok, og flotte egg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå