Gå til innhold

Akupunktur ved innsetting :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,leser litt her ennå jeg;) Ser det er noen spørsmål rundt dette med akupunktur og måtte bare komme med min erfaring. Jeg gikk til aku før vi startet IVF for å få hyppigere eggløsning. Dette fungerte, men dessverre resulterte det ikke i graviditet. ( Gikk en 10 ganger, mulig jeg kunne ha tatt flere, og dessuten fikk vi innpass på Fertilitetsklinikken og måtte bare konsentrere oss om det istedet).

Siden jeg hadde en slik fin erfaring med aku, kom jeg over en artikkel om hvor god virkning aku har både før og etter egginnsetting ! Dette må jeg prøve, tenkte jeg og ringte den akupunktøren som jeg visste hadde forsket på dette i Trondheim. Han var en super "terapeut" og hadde virkelig kunnskap om dette vi driver med. Jeg tok aku kun etter innsetting, det var helt herlig å avslutte en stressende uke med 30 harmoniske minutter slik.

I tillegg kan jeg bare si at nå er jeg gravid ! på vårt første IVF forsøk :))

Så dette vil jeg anbefale på det sterkeste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så kjekt å høre! jeg har bestilt aku. før og etter innsett. har troen, og håper det hjelper. holder til på haukeland, og de sier at mange har hatt positiv erfaring med dette.

Skrevet

Det blir akupunktur på meg før og etter insetting i uke 19 engang også, dette skal hvist være bra for festingen og holde på spiren, samtidig som det rensker ut litt etter IVF medisinene og får kroppen til å stresse ned etter ingrepet som har vært. Det er flere av oss i Porsgrunn som bruker den samme akupunktør damen, hun er å anbefale. Har ellers tatt akupunktur i ventetiden og frem til siste uken før egguttak som blir antagelig neste uke. Det har hjulpet for migrenen min og noe for alershisk reaksjon på nesesprayen - med andre ord kroppen min tåler medisinene bedre denne gangen

Skrevet

Dette synes jeg høres veldig interessant ut! Skal ha innsett neste uke (forhåpentligvis) ved St.Olav. Kan jeg få navnet på akupunktøren? Skal jammen meg ringe dit og bestille time =) Takk for info'n!!

Skrevet

2små-IVF uttak 19 mener du hun jeg bruker eller han de andre bruker?

Hun jeg bruker er i Porsgrunn selvfølgelig, kanskje litt langt for deg. For man tar akupunktur den samme dagen man setter inn eggene før og etter. Det er Bjørg Kløverød tlf: 35 57 16 95, men hun har blitt lært opp av en dame i Oslo. Husker ikke hvem.

Skrevet

Beklager at jeg ikke skrev hvem jeg ville ha navnet på =) Mente han oppi Trondheim. Det blir det enkleste =) Men uansett, takk for svar "twinanne".

Skrevet

Han i Trondheim finner du her :o)

www.boerke.no

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg kontakte han på fredag, håper han har åpent da:-)

Skrevet

Ser du har fått svar :)) Lykke til !

Skrevet

En kan gjerne ha akupunktur dagen før innsetting og samme dag som innseting, slik at det blir før og etter. Det gjorde jeg denne gangen. Har hatt aku rett før og rett etter på 5forsøk, men ikke blitt gravid.... Tror det er ganske viktig at en går til en som virkelig kan det! Det er min erfaring etter jeg har gått hod Frøya klinikken. Da vi var i Danmark, var det en sykepleier der som satte nålene, hun hadde vært på et helgekurs og lært..... En kan kalle seg akupunktør etter kun et lite kurs, så det er lurt å undersøke litt på forhånd! Denne gangen fikk jeg anbefalt en akupunktør i Haugesund som jobber mye med infertilitet, takket være en her inne! Akupunktur er en viktig del og kan ofte bidra til en graviditet, men er ikke alltid det alene som hjelper. Kombinasjon av dette, kosthold osv. Og vi er jo veldig forskjellige og trenger hjelp til ulike ting i denne prosessen. Akupunktur blir vel så viktig i tiden før uttak også:o)

Lykke til!!!!!!! Og gratulerer med graviditet på 1forsøk! Så fantastisk å høre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...