Gå til innhold

Uke 7 - sånn kjennes det!

Kokosnøtt

Anbefalte innlegg

Uke 7+3 og har begynt å kjenne litt kvalme. Ikke spy-kvalme, men mer bølger av kvalmende ubehag. Ikke mer enn at jeg kan leve med det ;)

På morgenen blir jeg mer sulten, og da mener jeg VELDIG sulten, slik at jeg blir litt kvalm bare av det.

Ellers tror jeg jeg har funnet ut hva folk mener med "stikkinger" haha, er så mange nye ord her inne! Men tja jo, kan nok si at det stikker i nedre del av magen. (annet rart ord: Kynninger! Hva er det??)

Kjente mest mens-smerter i uke 4-6 men det har roet seg litt nå, og nå er d mer sånne "stikkinger" Kanskje at livmoren vokser?

Har litt vondt i hodet og er trøtt, litt som når en har feber, men kjenner meg samtidig ikke syk.

Merkelig å være gravid. Det sykeste var at jeg kjente meg gravid allerede da jeg ventet på mens. Selv om jeg aldri hadde vært det før. Utrolig rar følelse.

Synes det er greit å dele symptomene sine med andre, så fortell gjerne hvordan dere føler dere også! Har prøvd å være så konkret som mulig. :)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Gøy å se hva andre opplever! Jeg er helt grønn, og synes fortsatt bare det der med terminberegning er vanskelig... Så når du skiver at du er i uke 7+3, betyr det at det er 10 uker siden første dag av siste mens???

Det jeg merker for tida er at jeg er fryktelig sulten (er nå 7 uker siden siste mens), og jeg er temmelig trøtt om ettermiddagene. Å lage middag kjennes som et ork!! Trodde trøttheten først kom for alvor når magen begynte å vokse, altså litt lenger ut i svangerskapet, men den gjør visst ikke det? Synes magen har en litt annen, fastere, konsistens enn før, men det er kanskje bare innbilning. Har ganske flat mage til vanlig, men med en liten "godtemage" rett over bukselinningen.

Ellers varierer jeg mellom å føle en enorm opprømthet og glede, til å være ganske vettskremt. Har lyst til å fortelle alle og ingen. Sprøtt...

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...