Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Eller må man velge den man hører til iforhold til hvor man bor? Ringer man bare kirken og avtaler dåp? Eller hvordan fungerer dette??
Musemor med tre søte små Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Tror det er slik at dersom du velger dåp i den kirken du sogner til får du dåpen gratis, mens om du velger en annen kirke nå du betale. Er ikke sikker, fulgt mulig andre vet bedre enn meg. Eller så kan du ringe prestekontoret til den kirken du ønsker å døpe barnet i og spørre.
Alba44 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Vi hadde dåpen i en annen kirke enn den vi sokner til. Var helt greit det, og kostet ingenting.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Vi hadde dåpen i en annen by, og det var helt gratis, men vi måtte ha dåpssamtalen i kirken vi soknet til.
Alba44 Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Svarte litt fort, så svarte ikke på spm dine ) Alle papirer skal sendes den menigheten man tilhører, og de sender det videre til den kirken barnet skal døpes. Vi ringte dåpskirken for avtale av tidspunkt og div. detaljer/spørsmål.
lille_Harepus Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Jeg lurte på det samme! Du kan velge selv hvilken kirke du vill døpe barnet ditt i. Jeg skal Døpe lille gutt i en annen kirke enn den jeg sogner til- Jeg ringte bare til den kirke jeg ville ha, og vi ordnet alt over tlf. ( gå inn på kirken. no der kan du finne telefon nr og alt du trenger). Men selv om jeg valgt å døpe lillemann i en annen kirke enn den jeg tilhører må jeg forsatt gå i dåpsamtale i den kirken jeg sogner til. Så skal de sende over de nødvendige papirene til den kirken jeg valgte! Ble litt rotete dette, håper du forstår!
___ Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Tror det varierer litt. Her kan du velge, men det er ikke så mange datoer som er åpne for folk som kommer fra andre steder. For dem er det spessielle "oppsammlingsheat", mens de som kommer herfra stort sett får bestemme dagen selv. Ingen betaler noe så vidt jeg vet.
M@mm@ til mine barn Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Vi skal ha en annen kirken den vi sokner til. Og da får vi samme prest og samme kirke til alle de 3 minste + en konfirmasjon.
Twins i magen <3 Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Den menigheten du sokner til må i såfall sende over noen papirer til den menigheten du vil barnet skal døpes i. Dette visste ikke vi da vi skule ha dåpen i hjembygda mi, mens vi selv bor i en by et stykke unna. De ble litt stressa på menighetskontoret når jeg ringte... men ordnet seg. Kostet ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå