Gå til innhold

jeg trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en litt tung dag i dag...Ringte for å bestille time hos jordmor, og fikk time i august...Da er jeg 6 mnd. på vei, og skulle så gjerne hatt litt mer oppfølging før den tid! Jeg har selvsagt en fastlege som jeg går til i mellomtiden, men føler at hun ikke har særlig tid til meg. Sist gang var jeg inne hos henne i 7 minutter! Og da føler jeg det vanskelig å få trykket inn at: jeg er redd og trenger hjelp! Jeg har en samboer som prøver så godt han kan å forstå meg, men jeg føler meg veldig alene med fødeangsten min, og trenger noen å snakke med. Er det noen som har vært i samme situasjon og som har noen tips om hva jeg kan gjøre slik at jeg ikke har et engstelig halvår foran meg? Jeg lurer på om noen kan anbefale kurs e.l. som dere har fått utbytte av?

Hilsen litt motløs nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137613792-jeg-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ta kontakt med sykehuset direkte. Jordmor i kommunen henviste meg til en jordmor som er "spesialist" på sånne som oss, men jeg tror det hadde gått greit om jeg hadde kontaktet sykehuset selv også... Mulig du får time hos den jordmoren du skal til i august litt før - hvis de får vite at du sliter. Bare forklar hva det gjelder, sånn at de vet at du ikke bare vil på vanlig kontroll. Evt kan legen henvise deg til sykehuset.

Jeg er snart 29 uker på vei og har akkurat kommet i gang med "bearbeidelsene". Tenkte at problemene sikkert ble borte etter hvert, men her ble det bare verre. Jeg sluttet rett og slett å sove om nettene. Kan skrive under på at det hjelper veldig å få snakket med noen som har skikkelig tid, som tar deg på alvor og som kan hjelpe deg med å finen den beste løsningen for deg og din fødsel.

Samboeren min er veldig forståelsesfull, men det er ikke stort han får GJORT, annet enn å være nettopp forståelsesfull...

Ikke mist motet, da!

Klem.

Henger meg på den at du bør ringe føden der du har fått fødeplass. Vet ikke hvor du bor i landet, men på Ullevål har de hvertfall en egen "avdeling" som har med fødselsangst å gjøre. Kanskje det fins på andre sykehus også. Uansett så burde de ta imot deg til en samtale.

Hvor i landet bor du???

Du kan også evt bytte fastlege, høre med noen om de har noen å anbefale, evt prøve å ei jordmor i en annen kommune. Det ble jeg tipset om da jeg gikk gravid - fungerte kjempebra!!!!!!!!!!!

Hvis du vil kan du skrive en pm til meg, så kan vi skrive litt og jeg kan "lytte" på den måten. Er ikke jordmor, men har en del erfaring fra helsevesenet på godt og vondt!!!!!!!!!!!

Uanset

Lykke til

Hei.

Jeg har termin 14. juni og må si jeg gruer meg veldig til fødselen jeg også.

Men jeg var på fødselskurs som ble arrangert på Sykehuset Asker og Bærum. Dette var verdt pengene. Dro sammen men parteren min. Da fikk jeg vite konkret hva jeg kan vente meg. Det aller beste er at man kan slippe å høre på alle andre eller lese om diverse på nettsteder. Jeg holder meg helt og holdent til det jeg fikk informasjon om på dette kurset. Blir ikke vippet av pinnen og skremt av andre historier og spekulasjoner.

Engselse vil jeg uansett ha tror jeg. Men hjelper å vite relativt nøyaktig hva som skjer rent fysisk. Hvilke ulike faser man skal gjennom og hva babyen skal gjennom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...